Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 juni 2016

Av Malin wiper - 25 juni 2016 14:00


  

Detta är en Bentley från 2014 som vi såg när vi kom ut ur ett parkeringshus i Jönköping. Den gick inte att undgå med sin kraftiga rosa färg. Den lyste upp hela gatan så man blev glad och uppåt. Kul med lite färger i det svart, grå, vita huslandskapet.

 

Bilen såg ut som ny och framifrån var den urtjusig och såg lite sportig ut

 

                                  


 

Den är en cab så man kan åka nedcabbat        


    

Helt plötsligt dyker en tuff vältränad tjej upp och det visar sig att det är hon som äger bilen. Jag fick fota henne och  jag behövde inte dölja registreringsskyltarna. Kolla hennes gula skor också..   

 

I dag kom vi upp sent igen men vi skulle ändå bara städa och rensa i skåp och lådor. Har redan fått ihop mer saker till second hand. Sen är det vindens tur att få sig en rejäl utrensning. Konstigt att man har så mycket saker ändå när man flyttat så många gånger.  Fast när man tittar ut så vill man helst vara ute i det kvava men vackra sommarvädret. Vi får se hur det utvecklar sig

 


En tanke slog mig   Det mesta som nej till EU befarat har inträffat. Allt som nej till kärnkraft befarat har också inträffat. Vi borde aldrig gått med, det ser man nu och jag röstade själv nej till EU.

 

 

 

#Bentley #EU

Av Malin wiper - 25 juni 2016 09:23

 

När vi var till min son på semestern så åkte vi alla tre ut på landsbygden och då hamnade vi i Örsundsbro som är ett jättefint samhälle där även en småbåtshamn finns. Kollade senare på nätet och såg att Örsundsbro är ett populärt ställe att flytta till. Man bor då med bara några mils avstånd från Enköping och Uppsala. Det finns även en Vårdcentral i Örsundsbro. Det första koperativa företaget startade 1850 i Örnsköldsbro. Dom hade en järnväg som drogs genom Örsundsbro 1911. Tågen stannade bredvid Örsundsbro järnvägsstation. Den lades ner i slutet av 1970-talet

 

      

 


Örsundsbro är en tätort i Enköpings kommun i Uppland, vid riksväg 55 cirka 20 km nordost om Enköping 


Orten delas av Örsundaån i en sydlig och en nordlig del. I ån går gränsen mellan Gryta och Fröslunda socknar, tillika gränsen mellan gamla Hagunda och Lagunda härader och före detta landskommuner. Örsundsbro är numera ett servicesamhälle. Varje höst sedan 1976 anordnas en stor marknad vid Mickelsmäss. Källa Wikipedia

 


  

Mitt inne i samhället så stannade vi vid Centrumhuset och där ligger en godisbutik, klädbutik och blomsterbutik. Framför butikerna har dom bord, stolar och parasoller så där kan man sitta och njuta av kaffe och glass


  

Jag kan inte se att Godis Butiken har en egen hemsida eller fb sida så klicka här för att komma in på Centrumhusets facebook


  

Deras godis skall vara nåt över det vanliga och rätt billigt. Det finns hur mycket som helst att välja på. Tjejen på bilden driver butiken tillsammans med sin man.

 

  

Så fort vi kom in så möttes vi av dom två som driver butiken och dom var jättetrevliga och tog hand om oss direkt. Det var så varmt så vi blev sugna på en glass. Det fanns flera sorters mjukglass att välja mellan och även flera strösselsorter           


  

Ytterligare en del av lokalen


  

Vill man ha sig en kopp kaffe till glassen så går det också bra. Kaffe kostar 15 kr och är det dåligt väder ute så finns det denna lilla sittplats 

               


  

Tyvärr glömde jag fota våra glassar på nära håll för dom var så fina och smakade extra gott, den godaste mjukglassen vi ätit. Min man står och njuter av glassen medans han pratar med ägaren. Ute fanns det massor av stolar att sitta på och den röda längst till vänster var otroligt bekväm.               


  

Vi ångrade att vi inte gick in i klädbutiken och blomsterbutiken så det skall vi göra nästa gång vi åker igenom det fina samhället. Vi kunde ju inte ta med oss blommor och kläder hade jag så det räckte                      


  

Mitt emot Centrumhuset finns denna vackra byggnad där Solrosens förskola ligger.

 

  


  

I en annan del av Örsundsbro finns även denna Örsundsbro Restaurang och Pizzeria som heter. Klicka här för att se vilket fint betyg den får på "Pizzakartan". Det finns även ett ställe som heter Matlust- butik & Café i Örnsköldsbro

 

   

Denna bild hade jag med i ett annat inlägg, nu visade det sig att denna gamla fina biograf ligger just i Örsundsbro. Klicka här för att läsa om biografen som återinvigdes 1992

 

 

Önskar er nu en fin midsommardag

 

 

 

 

#Örsundsbro #Centrumhuset #Godis #Kläder  #Blommor #Pizzeria #Biograf

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards