Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 juni 2016

Av Malin wiper - 24 juni 2016 21:00

  

Vår midsommarafton blev kort men vi gjorde det bästa av dagen och åkte ut med bilen och hamnade på Molidens Nostalgimack där Stig Andersson satt ut en passande midsommarstång. Planterad i en Nynäs-burk. Snyggt, annorlunda och häftigt.       


  


Jag kände att jag måste tanka lite..  . Det är så njutbart att befinna sig där, en verklig sevärdhet

 

  

Min man bakom midsommarstången som är helt i vår smak          

 

         

 

   

Däcken har fått sig gula blommor dagen till ära

 

   

Nu finns två gamla cyklar på plats. Det utvecklas på macken och det känns väldigt spännande.       

 

 

Vi åkte vidare men vart vi än kom så var det folktomt men det gör inte oss nåt utan vi njuter ändå. Jag har mycket kvar än att skriva om vår semesterresa men jag tar lite annat emellan så det inte blir för mycket av det ena.  Tyvärr så är det helt vindstilla och varmt som i tropikerna, men man får försöka stå ut och det är tur att det finns handfläktar när man är ute och även AC- i bilen. Jag hoppas ni haft och har en härlig midsommarafton vad ni än har sysslat/sysslar med.

 


Rolf Wikström & Caroline Af Ugglas med när vi kommer hem. Finstämt, vackert plus två häftiga röster

 

 

 

#Moliden #Stig #Midsommarstång #Cyklar #Rolf #Caroline

Av Malin wiper - 24 juni 2016 17:00


  

I går kom det ett paket till mig och när jag öppnade blev jag glatt överraskad. Min bloggläsare och vän Lena hade skickat en CD till mig av Doug Seegers som hon träffade i Göteborg för ett tag sen. Tänk att hon köpte en skiva till mig också, plus att få den signerad. Jag blev så rörd och jätteglad. Dessutom gillar jag Doug Seegers musik och röst. Det gör ju inte saken sämre att han kan skriva egen musik och tar ofta till sina egna upplevelser i texterna      


  

När jag sen öppnade skivan så fick jag nästa överraskning...  Mr T och jag blev så glada och det kommer att vara ett minne för livet. Mr T och jag hälsar så mycket och tackar för grattiset och skvivan. Tusen tack!..  


  

Här sitter Doug Seegers för att skriva autografer och signera skivor. Det är Lena som sträcker fram sin skiva mot Doug                            

 


        

Lena står här och skall få sin autograf, hon är också en samlare precis som mig. Jag tog bort hennes huvud eftersom hon inte vill vara med på bild.  


                              

Här får hon sig en kram av Doug, lyckosten!..  Lena och jag har nu mejlat varandra i två år och hon har läst min blogg sen 2009..     


Här kommer en av låtarna från CD:n Give It away. Jag har redan haft inne första spåret på CD:n som heter Walking On The Edge Of the Line
  


#Doug #Lena

Av Malin wiper - 24 juni 2016 11:47


  

Jag sätter in lite överblivna bilder som jag tagit på semestern. Vi hade planerat saker i dag men vi vaknade 10.30 och fattade ingenting. Troligtvis behövde vi sova ut men det känns som man är "Lurad på konfekten"...   Nu får vi ta det som det kommer och bara improvisera. En biltur blir det i alla fall. I går fick jag hem två extrabatterier till systemkameran jag fått av min son. Det är mycket billigare att köpa såna över nätet och dom kom bara efter några dagar

 

   

Nynäshamns havsbads anläggning

 

  

Vilken vy. Ser nästan ut som Saltkråkan              

 

   

En färja kommer snabbt åkande in till Ankaruddens Fiskhamn

 

   

Utsmyckning i form av en stor fjäril på en mur mot låga hus                    

 

   

En del sprider glädje utefter vägarna i form av figurer utklädda till människor och på dessa varsitt hundhuvud...  

 

   

Sala med sitt vackra torg omringat av gamla stenhus

 

   

Tidens tand slår emot mig när jag ser denna gamla butik som heter Fristedts och var en herrekipering.

 

Klicka här för att läsa om dess historia

 

   

Jag har själv varit en romantiker som haft blommor under kudden på midsommarnatten. Det är  ingen idé längre för jag har ju hittat min drömprins sen 25 år tillbaka..   Nu skall vi åka ut en sväng och jag passar på att önska er alla en underbar midsommarafton.  

 

Dennis Glimmefors med Vem kan segla förutan vind. Han spelar panflöjt men jag hittar ingen biografi över honom. Denna låt ger mig lite nostalgi för jag har själv spelat den på gitarr och sjungit.  

 

     

 #Semestern #Extrabatterier #Havsbads #Saltkråkan #Ankaruddens #Fjäril #Sala #Fristedts #Midsommar #Dennis



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards