Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 juni 2016

Kafé Tratten i Södertälje!

Av Malin wiper - 20 juni 2016 07:00

Vi åkte igenom Södertälje och tog en fika på Kafé Tratten  innan vi for vidare mot Nynäshamn. Vi frågade två tjejer på stan vilket café vi skulle välja och dom rekommenderade detta.    


  

Kafét ligger i ett gammalt fint hus

 

  

Dom hade bevarat det gamla men fräschat upp lite, denna ingång var lite annorlunda med sin lilla förstuga innan man kom in


Det gick att sitta även på övre våningen så kafét är stort


    

Här ser ni mannen som driver Kafét och han var så otroligt lik skådespelaren Steve Martin, önskar att jag tagit en bild på närmare håll. Han var dessutom jättetrevlig. Klicka här för att komma in på Steve Martins hemsida

 

Steve Martin är inte bara skådespelare, komiker, filmproducent, författare, kompositör, utan även musiker. Här med bandet Steep Canyon Rangers som spelar bluegrass. Det gör dom väldigt bra.


  

Önskar även att jag hade kunnat fota på deras innergård som hade en härlig karaktär och mysfaktor, men det satt för mycket folk där. Vi tog ägg och ansjovissmörgås och en med leverpastej. Dom var otroligt goda och även snygga för ögat med fin dekoration av grönsaker.


  

När vi parkerat bilen så var detta det första vi såg av Södertälje, så vackert


  

Vi gick upp för denna breda höga trapp upp mot fina gamla välbevarade stenhus                       


  

Gillar att dom bevarar såna hus som håller hur länge som helst om man sköter om dom. Det är mysigt om det får finnas både gammalt och nytt                                


Sen gick vi förbi en teater som heter Oktober Teatern.   


    

Detta är nog nåt industriellt som stod på en plats vid gågatan. Senare när vi var på väg tillbaka till bilen så var den full av leksugna barn

 

   

På Indiska i Södertälje köpte jag mig denna tunna "kimono" morgonrock. Jag har bara en tjock morgonrock och den tar sån plats att packa ner. Jag har haft många såna här modeller genom åren även i silkiga material

 

 

 

#Södertälje #Tratten #Förstuga #Våningen #Martin #Innergård #Trapp #Oktober #Industriellt #Kimono

 
 
Annelie

Annelie

20 juni 2016 09:28

Mysiga ställen ni varit på, Tack för alla tips och alla fina bilder.
Jag blir sugen på att åka ditåt, på Göran´s semester.

Snygg kimono.. (Y)

Kramar om.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

20 juni 2016 11:15

Vi har verkligen njutit. Nu har jag tyvärr stora problem med magen så jag försöker kurera mig i dag. Har även kräkts över datorn, kunde inte stoppa det. Har aldrig varit med om nåt liknande.

Kan verkligen rekommendera Nynäshamn

Kul att du gillar kimonon

Ha en skön dag
kramar från
Malin

 
Hebbe

Hebbe

20 juni 2016 12:34

Hej du..Södertälje har jag aldrig varit i,,bara passerat förbi..Ja det stämmer jag blir i Uppsala veckan ut,då behöver inte barnen vara på Fritis,utan vi fixar lite sommarlov..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

20 juni 2016 13:46

Hej! Det var en vacker stad. Härligt att du kan vara med dina barnbarn. Vi var inte långt från Uppsala på semestern.

Ha det bra
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frĺgor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards