Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 juni 2016

Ösmo hos Barbro!

Av Malin wiper - 19 juni 2016 09:11

  

I onsdags var vi hem till min väninna Barbro som sitter i sin nya divansoffa. Vi lärde känna henne när hon bodde i Vaggeryd några år men sen längtade hon tillbaka till sin födelsestad Nynäshamn och jag kan förstå henne för Nynäshamn räknas som Sveriges vackraste stad och där har man havet invid husknuten. Hon bor nu i Ösmo som ligger en mil från Nynäshamn och har bra bussförbindelser. Det var så kul att träffa henne igen och få se hur hon bor. Hennes lägenhet hade stora luftiga rum och hon hade ett jättestort badrum med tvättmaskin, badkar och plats för mycket mer, dessutom låg toaletten i en dörr bredvid badrummet. Hallen var lika stor som ett helt rum. Barbro såg så pigg och fräsch ut och hade gått ner 8 kg. Hon promenerar varje dag och har många väninnor hon umgås med. Det finns så mycket att se överallt så man blir aldrig mättad

 

           

 

   

Hon hade köpt en ny säng och ett jättefint överkast som var fjäderlätt. Vårt är så tungt och otympligt så tar man av det så ryms det knappt att lägga på stolen. Då tog Barbro fram samma överkast fast lite mörkare lila och gav oss i present..  Vi blev superglada.                  

 

   

Jag fick även ett par av Barbros virkade grytlappar som är mina favoriter. Jag har några sen förut och dom är så otroligt fint virkade (dubbla) med ett fint garn som liksom blänker och dom är lika fina när man tvättat dom.             

 

   

Här ser ni min man sitta på en stol i hennes rymliga kök där det ryms en hel del möbler. Vi hade sånt stort kök när vi bodde i sista lägenheten i Katrineholm. Vi fick plats med en kökssoffa som var bäddbar.       

 

   

Tänk om detta hade varit en äkta Picasso..  då hade hon måst låsa in den i ett bankfack..              

 

   

Både min man och jag gillade den häftiga pallen hon satt en blomma på

 

   

Kyrkan i Nynäshamn stack upp så vackert bakom träden. Den ligger jättehögt upp så den syns över hela stan.          

 

   

I Nynäshamn finns det Malins Hemtjänst och det är ovanligt att jag ser mitt namn så här på en vägg...  

 

 

I nästa inlägg så får ni se Barbro visa oss hamnen i Nynäshamn, och vart vi åt en god rödtungsplanka. Det tar lite tid med alla bilder och utfyllnaden emellan. Sen har jag allt annat vi upplevt och besöket hos min son som vi gjorde först men kommer senare. Tack för att ni tittar in på min blogg. Önskar er en underbar söndag, här skiner solen men jag orkar inte annat än att skriva inlägg och packa upp väskorna mm. Det tar på när man blivit ringrostig vad gäller resande sen man fick sina skador.

 

 

 

Det är så vackert, lummigt och uppleveslerikt överallt man åker

 

 

 

 #Barbro #Ösmo #Överkast #Kök #Picasso #Pallen #Kyrka #Malins

 
 
Annelie

Annelie

19 juni 2016 16:23

Vilken härligt luftig lägenhet din väninna verkar ha. Skulle vi också kunna ha, om vi inte hade allt *fniss*

Åååå,, det är sådana grytlappar jag skulle vilja ha, jättefina. Vet ej vart man får tag på sådana, det är väl om någon man känner virkar.

Snällt att ge er ett överkast..

Finns ju så mycket mysiga ställen i vårt land,,, därför ska det bli så gött att åka ut med husbilen, nu får vi nog uppleva en del i vårt avlånga land.

Kramar om.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 juni 2016 17:19

Den var verkligen fin men hon bor ensam och ni är två. Vi hade en trea förut men sen fanns det ingen så vi bor rätt trångt nu men det ändrar sig nog så småningom

Barbros grytlappar går inte att köpa ute utan hon har köpt garn och virkar så snyggt. Man kan säkert köpa av henne om hon har kvar några som ligger

Överkastet är mycket finare än det vi har och är tunnt men ser inte tunnt ut

Härligt att ni har en husbil, det är vår dröm men vi har inte den ekonomin längre så vi kan ta några lån. Min inkomst har sjunkit rejält sen jag arbetade och nu som sk gamling så är det ännu värre. Vi har inte kunna rest ut på semester på flera år.

kramar

 
Liten Uggla

Liten Uggla

21 juni 2016 11:39

Åh vilka fina grytlappar! Såna skulle jag också vilja ha :-) Överkastet är jättefint också. Vad gulligt av henne att ge er dessa fina grejer.
Kram! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 juni 2016 11:59

Ja du dom är fantastiska. Jag fick ett par men köpte två par som jag skall ge bort. Du skall få ett par som är i lila så jag skickar dom på posten så fort jag hinner. Överkastet skall vi snart lägga på

Ha en skön dag fina vännen
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards