Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 juni 2016

Av Malin wiper - 18 juni 2016 12:40



     

Olive Branch


  


Eftersom det var så vackert och mysigt på Nynäsgården så bestämde vi oss för att fira vår dag där på kvällen. Dom serverade smårätter efter klockan 18.00 Vi hade varit ute och sett oss omkring på dagen så vi var rätt mättade på sevärdheter och ville bara sitta i lugn och ro och njuta. Dom har fantastiskt duktiga kockar på stället så jag tog en lasagne som smakade mycket gott. Allt i lasagnen var av bästa kvalitet så den bara smälte i munnen.  Till detta en god sallad med lika god dressing. Min man tog deras suveräna korv stroganoff som var lite över det vanliga.

 

     


     


Mr T drack en Stenstrand öl till maten och sen en Tjockhult öl när vi satt framför baren i dom fina fotöljerna och njöt. Jag drack ett vitt vin till maten som heter Canyon Road, Pinot Grigio. Vinet är från 2014 och kommer från California  


 
 


Här sitter jag och njuter av min lasagne
  


 


När vi sen njutit färdigt av maten så ville vi inte avsluta utan satt oss i baren och där stod två skickliga och trevliga bartenders som även skötte receptionen. Till höger Tony och till vänster Kristoffer, dom gjorde vår kväll så vi hade det hur kul som helst.


 


Här sitter vi och är Kung och Drottning i baren...  

 



Ett av soundtracken till filmen "Coctail" från 1988, sjungs av The Beach Boys


 


Jag bad Tony blanda till en drink till oss som inte var så söt och vi fick denna som han kallade för "Tonys Mandeldröm" Den var verkligen som en dröm med blandning av mandellikör, Ginger Alé och krossad is. Den måste vi göra hemma nån gång då vi har fest.

 

                                 


 


  Det sista vi drack på kvällen var en  päronkonjak som heter "Xante" supergod även denna.  Vi tog det väldigt lugnt och njöt länge och pratade med killarna i baren. Tänk vad världen är liten ändå för sen dök det upp ett gäng med män och kvinnor som hade norrlandsdialekt och den lät som från min födelsestad Sundsvall. Vi hälsade på varandra och sen frågade jag om dom kände vissa personer och det gjorde dom så vi samtalade en stund. Vi hade även gått på samma skola så det var verkligen kul. Dom var på en "överraskningsresa". Det strömmade in folk hela tiden så det var full fart.


 


Efter att vi njutit av mat och sen dricka i baren så gick vi ut på en lång promenad i dom vackra omgivningarna. Under denna semestervecka så hade vi inte så många planer så vi bara improviserade och det visade sig bli jättelyckat. 



David Allan Coe med Unchained Melodi. Det är min mans och min låt och det beror på att han spelade låtar med David Allan Coe för mig då jag var hem till honom på mat första gången. Då dök denna låt upp och vi kände att den var vår låt än om den är riktigt smörig..  . Han sjunger den så bra. Jag hoppas få många år framöver med min man som betyder allt för mig, och jag för honom

               


    


Sen var det då dags att inte bli störda...  



  


#Silverbröllop #Nynäsgården #Lasagne #Stenstrand #Baren #Boys #Mandeldröm #Likör #David

Av Malin wiper - 18 juni 2016 10:41

  

Vi började vår semester med att bo på Nynäsgården i Nynäshamn. Det är ett hotell som ligger bara 2 km från Nynäshamns centrum. Det är otroligt vackra omgivningar och det grönskar i varje hörn. Vi beställde rum rätt sent så nästan allt var fullbelagt men dom hade ett rum kvar. Vi firar silverbröllop och hade tänkt åka till utlandet men det känns lite för oroligt just nu med världsläget.

 

                                                        

 

Klicka här för att komma in på deras hemsida, där kan man även se hur deras nyrenoverade rum ser ut. Klicka här för att komma in på deras facebook 

 

 

Här står min man på baksidan av huset och kollar den fina fontänen. Den vita dörren rakt fram leder in till vårt rum

 

   

Så här fint och lummigt var det runt fontänen och längst upp en skulptur i form av en sköldpadda

 

   

Dom håller på att reparera och snygga till alla rum i hotellet. Vi fick ett gammalt rum som skall fixas till så småningom men vi trivdes ändå för det var lugnt, fräscht, rent och en underbar utsikt från rumsfönstret.                                      

 

   

På baksidan kan man även sitt på denna fina plats med snygga utemöbler av lite lyxigare slag. En blodbok sprider sin vackra krona över uteplatsen

 

 

Ytterligare en fin uteplats att sitta på utanför hotellets baksida.

 

   

Kolla in så vackert från den höga uteplatsen. Dörren går in till hotellets vardagsrum som är helt nyrenoverat

 

   

Här kommer lite bilder på dom nyrenoverade rummen där man sitter och äter en bit mat på kvällen och myser                                   

 

      

Sofforna var helt nya med snygga kuddar och andra detaljer i olika färger. Trots renovering så hade dom behållit charmen av det gamla men med en extra tousch. Önskar att jag hade tagit mig tid att använda systemkameran jag fått av min son för jag är inte nöjd med bilderna.

 

   

I fönstren var det romantiskt och skirt

 

   

Den snygga baren som även fungerar som reception. Det kommer mer bilder från baren eftersom vi firade vår stora dag "silverbröllop" just i baren och dess omgivning på kvällen.         

 

     

Många kända artister har varit dit och uppträtt. Bland annat Lill Lindfors. Rigmor Gustafsson, Viktoria Tolstoy, Svante Thuresson, Jan Allan, massor av jazzmusiker och Louise Hoffsten

 

   

Doug Seegers kommer dit 17 juli 17.00 Det hade varit en höjdare att få uppleva. Både min väninna Ia och min bloggläsare Lena har sett honom.

 

Doug Seegers med Walkin On the Edge of the World 

 

   

I den stora matsalen som även den kommer att helrenoveras åt vi en härlig frukost. Min man tog av allt men jag nöjde mig med yoghurt med nötter, smörgås och kaffe. Jag kan varmt rekommendera detta hotell som har bra service, god frukost och trevlig personal och vacker omgivning. 

            

 

Det kommer att ta tid att färdigställa alla bilder och dessutom har min son instruerat mig på systemkameran och dom bilderna har jag inte använt än så dom är kvar i kameran. Fattar inte hur man kan uppleva så mycket på en vecka som vi gjort. Nu är vi dessutom supertrötta och ledbrutna efter allt åkande i bilen. Fortsättning följer så fort jag kan. Han nu en skön lördag kära läsare och ha kul om ni kan för det gör att man mår så mycket bättre. 

     

 

 #Nynäsgården #Fontänen #Doug #Rum #Utemöbler #Baksida #Vackert #Nyrenoverade #Romantiskt #Frukost #

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards