Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 juni 2016

Av Malin wiper - 17 juni 2016 20:30


  

Hej kära bloggläsare! Min man och jag har nyss kommit hem från en liten semester och är rätt trötta nu så jag sätter in ett inlägg jag skrev innan vi åkte. Vi åkte först till min son Mr C i Enköping och stannade där 3 nätter, sen åkte vi till Nynäshamn där vi njöt en hel dag med guidning av min väninna Barbro som växt upp i Nynäshamn men bodde några år i Vaggeryd innan hon flyttade tillbaka igen. Vi bodde på ett hotell utanför Nynäshamn i två nätter, och efter det har vi upplevt ännu mer men jag skriver om detta ett inlägg i taget med början i morgon. Hoppas ni alla haft det bra och njuter av sommaren. Vi har haft regn i några dagar men före det så hade vi toppenväder. Sköt om er och ha en härlig kväll. Kram från Malin


  

Vi var en sväng till Sam Hjälp second hand i Huskvarna innan vi åkte på semester. Där såg vi denna fotölj som såg helt ny ut och var jättebekväm. Otroligt att den kostade endast 85 kr. Fast man kan ju inte köpa på sig saker när man redan har fotöljder så det räcker.

 

  

Sen såg jag denna annorlunda soffa i lite kantig modell. Passar nog bra på en altan eller en hall 


Så här såg den ut baktill. Verkligen annorlunda. Den lilla soffan kostade 200 kr. Den känns lite 1970-1980-talet  


  

En spegel som går att sätta löst på en byrå eller annan plats. Den var väldigt lätt och en sån som säkert blir jättesnygg om man målar om den.        

En annan modell av "table mirror"


  

Eller vad sägs om ett notställ för endast 40 kr             

 

 

Helt plötsligt dök det upp en låt i mitt huvud och även en sångare som brukar sjunga denna låt "Feelings" nämligen Perry Como som ofta var på tv när jag var barn. Har för mig att mina föräldrar gillade honom.  Klicka här för att läsa lite mer om honom 

 

   

Dom har haft en toalett för kunder på Sam Hjäp men den har dom fått stänga på grund av stölder. Det är tråkigt för har man fikat så kan  man behöver gå på toa ibland. Vi alla som sköter oss blir drabbade av sånt också, man kan säga att det blir kollektiv bestraffning..  


  

Min man och jag köpte dessa dessert-skålar för endast 10 kr/st dom kommer från Sagaform och varje glas har fot i olika färger, dom är så pass tunga i foten så dom står stadigt när man skall äta pannacotta eller nåt annat gott. När jag sen går in och kollar på Sagaforms hemsida så ser jag att detta är "Martiniglas"..  men jag tror ändå att dom går att använda till efterrätt för dom är rätt stora. Vi har redan martiniglas på högre fot. På Sagaforms hemsida får man betala 299 kr för 4 glas, vi har betalt 40 kr för våra 4 glas som var helt nya med etiketterna på, så vi har gjort ett fynd

 

Klicka här för att se hur deras dessertskålar ser ut    


#Sam #Fotölj #Annorlunda #Spegel #Notställ #Perry #Sagaform

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards