Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 juni 2016

Av Malin wiper - 5 juni 2016 15:00


  

Jag har inget särskilt att skriva om just nu så jag sätter in ett axplock av saker jag sett på second hand under en period. Det såg ut att bli regn ett tag för det mörknade till men sen kom solen fram igen. Det är 27 grader varmt på vår balkongsida där solen legat på hela dan.


  

Erikshjälpen i Jönköping såg jag denna gamla skivstång som många kollade in


  

På samma ställe dessa stolar från 50- talet som man fick ge 950 kr/st för, så dom måste vara nåt alldeles extra 


  

Återvunnet second hand i Jönköping kunde man se denna läckra stol som jag antar är 1950-1960 tal. Där har vi köpt 4 kaffekoppar från Duka och 4 rödvinsglas från ett glasbruk

 

     

     Kudde 1950-talet

 

En av grupperna som rullade på skivtallrikarna under 1950-talet var The Platters. The Platters var en amerikansk doo wop-grupp som bildades i Los Angeles Kalifornien 1953. Orginalmelemmarna var med från 1954-1970.    


  

En gammal termos som stod i 1970-talshörnan på Erikshjälpen i Huskvarna. Locket som även fungerar som mugg verkar saknas       

   


  

På Återvinningen i Jönköping såg jag denna barncykel


  

En gigantiskt stor matta på Erikshjälpen i Jönköping. Pris 1.200 kr


  

En gammal medicinask som kostade 15 kr. Tänk att kodein kunde heta Kodeinfosfat- kakor förr. På Tradera gick en sån ask för 90 kr




 #Erikshjälpen #Skivstång #Stolar #Återvunnet #Termos #Barncykel #Matta #Medicinask #Student  

Av Malin wiper - 5 juni 2016 09:45

  

Vi åkte igenom Borås när vi varit till mamma för nån vecka sen och då sökte vi efter nånstans att äta men det fanns inte en enda parkering att uppnå i närheten. Då gick vi omkring en liten stund för att jag skulle få ta några bilder vid Viskans vatten. Det finns så många gamla fina hus i Borås och det är härligt att dom bevarat så många och inte bara rivit och byggt nytt       


På lite närmare håll. Två joggare var ute och motionerade

 

    






Hela bron. Det är väldigt skönt att bara promenera längs vattnet för det dyker upp många sevärdheter både vad gäller byggnader, broar, blomster, parker, skulputrernas och väggmålningar


  

När vi stod vid ett stoppljus så fotade jag denna gamla dörr. Kolla in sniglarna på sidorna om dörren, alltid nåt att upptäcka på gamla dörrar och hus


  

I samma hus finns en Barber Shop. Såna har växt upp som svampar på sista tiden för nu är det inne med skägg och mustasch, och dom skall vara ansade på rätt sätt tydligen. Jag antar att dom även klipper hår på dessa salonger     

 

Barber Shop i komisk tappning 


  

Sen bar det av mot Ulricehamn där jag också tog några bilder i och med att vi stannade där för att äta.


Vi kom inte iväg till Ölmstadagen i går för jag har en förlamande trötthet som inte vill ge sig men vi åkte ut på en liten utflykt med medhavd fika istället. Det är så varmt så man flyter bort på nätterna men det är bara att finna sig i detta. Fast det behövs en urladdning och det var det tydligen i Ölmstad. Det har regnat lite men ingen åska har kommit. I dag skall vi bara fixa lite hemma och ta det lugnt. Såg att Muhammed ali har fått ur tiden och det är en ju en boxare som varit i farten sen länge så man har inte kunnat undgå honom och även Floyd Patterson och Ingemar Johansson. Jag är själv för blödig för att titta på boxning.   Ha nu en skön och avslappnaden söndag kära ni som tittar in.                 

 

 

 

#Borås #Viskan #Broar #Dörr #Barber #ali

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards