Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 maj 2016

Av Malin wiper - 30 maj 2016 16:00

  

När vi sen var på väg att åka hem från mamma i går så stod denna PONTIAC STREAMLINER EIGH  från 1948 bredvid vår lilla röda låda på parkeringen. Då blir jag eld och lågor som gillar veteranbilar i alla dess former och färger. Pontiac Streamliner är en fullstor bil som producerades av Pontiac från 1942-1951

 

   

På lite närmare håll. Det livar upp när man stöter på veteranbilar utefter vägarna för bilarna numera ser likadana ut och det känns lite tråkigt.

 


  

Bilen var så läcker så jag fotade lite runtom den. Alltid kul att stöta på gamla godingar. Det kommer fler senare som vi såg

 

 


Jättedjupa fälgar på däcken               


  

Snyggt kråmmärke på motorhuven

 

   

Pontiac neon sign


               

                                                  

 

#Pontiac #Veteranbilar

Av Malin wiper - 30 maj 2016 10:45

  

Vi åkte iväg till mamma i går trots att jag sov så dåligt på natten att jag inte kunde avlösa min man med bilkörningen, var för ofokuserad. Jag borde inte ha skrivit så många inlägg i bloggen dan före heller för i går kväll fick jag en stressreaktion och det är ingen höjdare. Det kändes som en karusell i huvudet och jag hade svårt att koppla av. Gick och la mig för att försöka sova men vaknade med dimsyn och då är det bara att gå upp och smörja in nacken med kylgél.   

 


 


Vi stannade inte i Borås utan åkte direkt så vi kom fram så tidigt som möjligt till mamma. När vi åkte ut från Borås så hade vi detta ekipage framför oss. Stollarna.nu. Dom är ett coverband som är en duo och arbetar med  företag bröllop & event. Klicka här för att se lite bilder från Brasseriet i Borås där dom uppträtt. Klicka här för att komma in på Stollarnas facebook      

  


  

Sen var vi då framme vid mammas serviceboende


  

Vi hade köpt blommor från oss tre barn och när vi kom hade dom tyvärr nyss druckit kaffe. Vi hade en termos med oss så vi tog ut mamma på altanen och hade köpt hennes favoritglass Vienetta som vi tog en bit var av, trots att hon redan fikat, resten av glassen fick dom ta till nästa kafferast på eftermiddagen. Bilderna jag tog blev inte bra så jag sätter inte in dom.

  

Mamma och jag på väg ut på gården för att sitta och mysa en stund. Vill inte exponera henne utan satt in oss i ett montage. Hon blir ju långsamt sämre men ändå glimtar hon fram lite då och då med sitt smittande skratt, glittrande bruna ögon  och humor. När det sen var mat så brukar vi turas om att mata henne för det kan hon inte längre. Sen skojade min man med henne genom att göra lite rörelser och kan ni tänka att hon gjorde detsamma som honom så jag börjar fundera på om hon inte är med på gymnastik. 


  

Från altan där vi satt kan man även se uteplatsen                                


  

När vi sen skulle åka hem så såg vi en likadan bil som vår men gul. Vi köpte en sån först och jag gillar verkligen den gula färgen på den bilen och hade velat ha kvar den. Tvyärr så blev den kvaddad utanför Gislaved då ett djur kom utspringande i hög fart framför bilen. Det gjorde att min man som körde då tappade kontrollen över bilen och vi åkte in i ett stålräcke och bilen gick inte att rädde men vi var tack och lov oskadade än om chokade. Tack och lov så håller vi hastighetsgränserna annars hade det blivit värre. Det fanns bara ca 4 såna gula bilar i det märket.              

 

                                              

 

På morgonen har  A-G iväg och jag varit till gym Plus för träningspass 63 och vädret verkar bli bra. Jag känner mig nu mycket lugnare och mer avslappnad efter gymmet, vi träffar folk som vi lärt känna och det stimulerar verkligen. Tar nu ett inlägg i taget och lugnar ner mig lite tills jag mår bättre. Dom får stå på kö helt enkelt. Efter lunchen bär det iväg  till Värnamo sjukhus på ultraljud (halsen) så det är fullt upp i dag. Ha en skön början på veckan kära läsare och sköt om er

 

 

 

 

# Mamma #Stollarna #Borås #Blommor #Gymnastik #Gul #Gym

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards