Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 maj 2016

Av Malin wiper - 24 maj 2016 19:00

  

Uterummet på Acleja Blomsterhandel Interflora Fresh är helt underbart grönskand och blommande. Tyvärr blev denna bild lite för färglös trots att jag bearbetat den i fotoprogrammet. Tur att Christian står där och lyser upp med sin härliga personlighet. Jag är tyvärr inte nöjd nån av bilderna i detta inlägg men jag orkar inte gå tillbaka och fota nya så jag sätter in inlägget ändå. Uteplatsen har fått ett jättefint tak i år, det är öppet på sidorna så det kommer in mycket ljus och ser jättesnyggt ut                             


 
En bensindunk så snyggt inbakad blomsterhavet. En bensindunk kan man återanvända på många vis. Jag har sett en sån som nån gjort om till badrumsskåp och även en som är omgjord till barskåp


Så här ser det ut i en bensindunk som gjorts om till badrumsskåp. Tyvärr funkar inte länken till sidan


  

En lila sommardröm            


  

Planteringskrukor som ser ut som tillverkade i rotarbete men dom är i plåt.                


 

Galvaniserad plåt med ett hav av rosa drömmar

 

    

En korg kommer lastad med pelargon


  

Själv köpte jag mig en läcker stickande kaktus. Den satt jag i en kruka jag köpt där förut, kommer från Ernst      

 

        



 #Acleja #Christian #Bensindunk #Sommardröm #Rotarbete #Pelargon #Kaktus                  

Av Malin wiper - 24 maj 2016 12:30

 


På lördag 28 maj blir det invigning av Järnvägsgatan där vi fått ett nytt höghus och nytt Coop. Under min presentationsbild kan man också gå in och klicka på bilden för evenemanget och då kommer man in till Vaggerydstorget för att läsa lite mer. Gatan är inte ny men den är renoverad med nya plattor och med dom nya husen så blir det en ny stadsbild. Dom har satt upp skyltar med ballonger som på bilden på flera ställen, det ser lite festligt ut         

       


              


Jag åkte iväg till gymmet redan 08.00 och jag fotade mig i en spegel och satt sen in i ett montage. Jag satt på min MP3 spelare för det var helt tomt på gymmet när jag kom. Min man hade satt in olika musik åt mig så jag började med Rod Stewart men till slut blev det för mycket av honom så jag knappade för att få blandad musik men jag fixade inte detta utan Roddan kom tillbaka igen så nu får min man visa mig när han kommer hem.            

 

Jag är så oteknisk så man undrar hur jag har kunnat arbeta med daorstyrda svarvar i 10,5 år..  Gjorde en test på AMI en gång och det yrke som inte skulle passa mig var just detta men då gäller det att ge sig sjutton på att klara biffen. Fast jag skulle aldrig kunna hålla på med sånt ett helt arbetsliv för jag har alltid behövt omväxling och bytt yrke många gånger.


 


Efter gymmet hade jag en stunds avslappning med lugn musik och ett tänt ljus.                  

 


Ett av soundtracken till filmen Little Buddha från 1993. Ryuichi Sakamoto         

 

  


  


   #Järnvägsgatan #Gym #MP3 #Avslappning #Buddha

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards