Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 maj 2016

Av Malin wiper - 15 maj 2016 12:30

 


Min man visade mig en plats i samhället (kommunens verkstad) som jag inte sett förut där dom har en sån här fin tulpanplantering. Ett vagnshjul som symboliserar Vaggeryds Kommun "Där hjulen alltid snurrar" Det var fantastiskt tjusiga tulpaner i en nyans av rött mot cerise färgade. Hade jag haft en systemkamera så hade jag kunnat fota dom på nära håll. Macron i min kamera är inte så bra som i den förra.    

 

Spinning Wheel Blues med Status Quo             


  

I centrumdelen så blommar det för fullt nu med tulpaner i olika färger               


  

  Jag reser mig igen!

  

Fem gapande tvåfärgade tulpaner som snart slår ut i full blom 

 

   

En korvnjutning på Preem. Detta är min mans portion  för jag får inte i mig lika mycket. Det är inte ofta vi äter korv ute men på Preem smakar dom extra goda och kvaliten är hög. Detta var en sen lunch det blev lite lätt på kvällen istället 


  

I dag känns det lite mer uppåt så jag kommer nog till gymmet på måndag. Jag är så less på alla mina skador i kroppen så jag nästan spyr... . Jag blir så yr när nacken är som värst så jag går in i saker och det hände två malörer i går. Först gick jag in i soffkanten så jag fick lägga på en kylpåse för att inte få ett stort blåmärke. Sen gick jag in i en öppen skåpdörr i köket så jag slog huvudet, det var bara att gå till frysen igen och hämta en kylpåse. Jag har tre stycken för säkerhets skull..   Ta det lugnt kära läsare och ha en fortsatt fin dag

 


                      

  
 


 #Tulpanplantering #Hjulen #Status #Centrumdelen #Korvnjutning            

 

Av Malin wiper - 15 maj 2016 07:00



         


 


En bild på min mamma och mig vid nån strand, vet inte vart och kom inte heller ihåg detta tillfälle.  Det är så synd att det inte var vanligt att filma på den tiden för det hade varit roligt att se sig själv på film som barn. Mamma ser ut som en "Rockabillybrud" så fin hon var. Bilden har  blivit lite blekt med åren men min man har fixat till den så gott det går. Han håller på att gå igenom diabilder som min mamma och pappa hade.         

 

 

Ramarna var så slitna så han har bytt alla ramar på bilderna och sen håller han på att scanna in dom så vi tre syskon får varsin skiva med digitala bilder. Det ser väldigt idylliskt ut och ekan som ligger där så stilla. Mamma ser ut att sitta på nåt som ser ut som en stol men utan ben, och vilken snygg kjol hon hade. Så fort alla bilder är klara så skall jag sitta i lugn och ro och kolla igenom dom för det är nog många som jag inte sett förut.  

 

 

När jag såg bilden så brast det för mig för jag saknar mamma så otroligt mycket. Det var inte så många år sedan som man kunde ringa upp henne och prata en stund men nu känner hon inte igen nån av oss.

 

Jag älskar dig mamma..  




Wanda Jackson med Singing the blues. Wanda Jackson föddes 1937 i Maud, Oklahoma. Hon är en amerikansk sångerska och så var hennes far också, därför drogs hon in tidigt i musiken. Fadern lärde henne spela både gitarr och piano.  1955 var det dags för henne att turnera, och i och med detta stötte hon på Elvis Presley. Genom hans inrådan började hon även sjunga rockabilly. 

 

Have a rocking chair sunday..

 

 

 

#Minnesbilden #Mamma  #Strand #Wanda

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards