Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 maj 2016

Av Malin wiper - 13 maj 2016 10:30





Jamala med "1944" sjunger för Ukraine. Jag har inte följt Eurovision Song Contest slaviskt men  kollade lite i går eftersom jag har haft ett bakslag med nacken i och med en jobbig låsning så jag har inte kunnat göra så mycket på grund av yrsel.  Det fanns några låtar som var lite i min smak och denna var en av dom. Den är visserligen sorglig men visuellt snygg, dramatisk och sångerskan har en bra röst och lever sig in i texten, den handlar om hennes mormor. Klicka här för att få en översättning till svenska av texten till låten

 

   

 

Det fanns även några gladare låtar som var mer upplyftande jag gillade men jag kan inte sitta vid datorn så länge just nu så jag får sätta in nån av dom senare.

 

   

 

Jag är lite bättre i nacken i dag än i går men jag tar det försiktigt och fortsätter behandla nacken. Jag vaknade i torsdags morgon med denna låsning så jag kunde inte gå till gymmet och det är ett bakslag. Min man har hjälpt mig så jag kan skicka iväg priserna till dom två som var med i min utlottning, dom går iväg i dag.

       

 

 

 


 

  Skynda långsamt och ha en härlig fredag och helg..                   

 

       

 

 

 

#Jamala #Ukraine #Eurovision #Nacken

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards