Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 maj 2016

Av Malin wiper - 10 maj 2016 14:00

Både min man och jag är så trötta av detta med pollen så vi orkade inte laga lunch i går utan åt varmkorv med potatissallad och det intog vi på balkongen. 


  

Vi var  till Acleja Blomsterhandel och köpt en blomma till bordet och det blev en "Diascia". Hon som arbetade tipsade om denna och berättade hur vi skulle sköta den...   


  

Vi köpte även 4 st primula till krukorna på balkongväggen så nu lyser det upp lite och blir trivsamt. Han köpte lite jord också så han kunde plantera in blommorna i dessa plåtkrukor            


  

Snygg bänk                    


  

Hela rummet lyser upp av färger från sommarväxter


  

Jätteläckra vattenkannor     

Garden Party med John Fogerty, Don Henley och Timothy Schmit

 

 

OBS! Jag vet inte om jag hinner med utlottningen i dag för det har dykt upp saker som måste fixas. Om jag inte hinner avsluta utlottningen så gör jag det tidigt i morgon bitti.  

 


#Acleja #Varmkrov #Diascia #Primula #Vattenkannor #Garden #John

Av Malin wiper - 10 maj 2016 09:15


  

I går var jag till Munhålan och min Tandhygienist Myrna Henriksson. Hennes klinik ligger på torget i Skillingaryd  och där finns även en tandläkare som jag varit till en gång. 


  

I denna fina lila stol fick jag ligga och såna är ju så bekväma och ergonomiska så det är enda gången jag kan ligga på rygg en längre stund sen jag fick detta med ländryggen. Hon gick igenom hela munnen och sa att jag var en bra tandborstare och skötte mig perfekt..  , sånt blir man glad av. Det var mycket bättre denna gång utom på ett ställe längst bak i nedre tandraden men det var ingen katastrof utan bättre än förra gången i alla fall. Det var en liten blödningsrisk där så jag skall borsta med en speciell tandkräm.     


  

Det är denna tandkräm som jag skall använda upp hela tuben av. Den är mer bakteriedödande och heter Sunstar G.U.M Paroex. När jag borstade tänderna på kvällen så blev jag glad för den smakade inte alls illa men den gjorde att salivproduktionen blev större, jag som redan har bra salivproduktion. Fast det är bara en bagatell för jag får spotta lite mer ett tag efter att jag borstat tänderna. Det kommer nog att gå bra och jag har sån tur att jag har ett otroligt bra läkkött.  

 

   

För det mesta använder jag eltandborsten jag köpt hos henne, den har varit jättebra. Det är endast då jag glömt att ladda tandborsten som det blir en sån här vanlig tandborste

 

  

Jag har ingen tandläkarskräck men det finns många som har det och det är ingen höjdare. Alla har vi våra fasor och för mig är det att åka in i en magnetröntgen så jag vet hur det känns. Jag har sån klaustrofobi  och den har jag utmanat många gånger genom att tvinga in mig i en hiss trots att jag varit skräckslagen. Har även fastnat i några hissar och det var ingen höjdare. Jag går hellre 10 våningar upp än åker hiss men nu är det ingen sak för efter att jag gått på gåbandet några månader så har jag bättre flås. I går gick jag upp på vinden och hämtade lite mer sommarkläder och blev otroligt förvånad när det gick så lätt och jag var inte alls anfådd som jag varit förut av att gå i trappor.

 

    


   

Så var behandlingen över och Myrna skriver ut räkningen.  Hon är så skicklig och noga så man känner sig så ren och fräsch i munnen efterråt. Dessutom har hon en sån härlig humor så det är ett nöje att gå dit. Jag har gått hos henne många år nu och är supernöjd och har bara haft ett litet hål sen dess men då finns ju en superbra tandkläkare där också.  


  

Utanför på torget blommar det så det knakar och lyser av färger. 

 

I dag skall det dras 2 lotter i min utlottning här på bloggen. Det blir lite senare i dag för jag har lite att pyssla med innan.



  Nu önskar jag er kära läsare en jättefin dag i sommarvärmen
  



 #Skillingaryd #Munhålan  #Myrna

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards