Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 april 2016

Av Malin wiper - 20 april 2016 19:00


  

A-G berättade för mig i måndags att Wahlbergs Ur & Guld skulle lägga ner här i Vaggeryd, sista dan dom har öppet är på midsommarafton. Det känns väldigt sorgligt för dom har funnits sen vi flyttade hit för 16 år sedan, och ännu längre tillbaka. Här ser ni butiken till höger och till vänster Acleja Blomsterhandel.  Rikard som driver butiken äger det snygga  huset och det skall han ha kvar men det blir nåt annat i lokalerna istället

 

 

Dom kommer inte att försvinna helt utan har även en butik i Jönköping som heter Smycka Guld där dom bygger ut lokalerna för att dom  skall kunna utveckla den egna tillverkningen av ringar och andra smycken efter kundens önskemål. Då får man passa på att handla där istället när man är i Jönköping. Det har alltid varit ett nöje att handla där för dom är verkligen supertrevliga och hjälpsamma..   

Passa på om ni vill fynda för nu är en del av sortimentet nedsatt med 30-50%


Klicka här för att se vad jag skrev om deras andra butik "Smycka Guld" i Jönköping 29 november 2014. Klicka här för att se det allra första inlägget jag skrev ang butiken. Det var 18 augusti 2011  

 

  

Det är svårt att fota genom en ruta och dom hade så mycket folk där så jag ville inte störa dom med att öppna skåpen. Detta armband är från "Guess"


  

Tuffa läderarmband utsmyckade med stjärnor och fjärilar


  

Halsband från "Guess"


 


  

Min man gillar deras serie "Police" och han har köpt både halsband och armband där. Jag tycker också det är en tuff och häftig serie för både killar och män


  

I ett av skyltfönstren låg några snygga pärlhalsband i olika färger


  

Schäfern Alf låg så stilla och fint tills jag ropade på honom, då tittade han upp med en blick som gjorde att jag smalt men Alf tyckte nog inte det var roligt för han sov då jag ropade...  Jag har fotat honom ett antal gånger genom åren i butiken

 

  

#Wahlbergs #Smycka #Rikard #Guess #Fjärilar #Police #Schäfern

Av Malin wiper - 20 april 2016 14:00

 


Jag hämtade min man på hans kafferast och vi åkte iväg till vårt fina Preem för att ta en fika. Här ser ni till vänster Anders Andersson som drev macken förut, sonen Mikael tog över för 5 år sedan. Pappan arbetar där ibland men håller mest på att rusta upp gamla veteranbilar till toppskick. Tyvärr tog jag inte bilden i rätt sekund för pappan  tittade lite snett nedåt men det kan inte hjälpas. Trevliga killar båda två.                                  

 

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2014 då en veteranbils-karavan åkte in på macken. Klicka här för att se ett inlägg från 2015 med bättre bilder på far och son. Där ser man pappans garage med läckra bilar han fixar upp


 

Deras cappuccino är supergod med ett krämigt fint skum. Vi delade på en frasig nygräddad fullkornssmörgås, min man tog skinkan och jag osten. Dom har hög kvalitet på pålägget. Jag gillar omväxling så vi alternerar mellan våra två fikaställen.        


  

Här sitter min man redo för att hugga in. Dom bytte möbler för ett tag sen så det ser så fräscht och ombonat ut. 


  

Sen åkte jag till coop för att handla lite och då köpte jag lite kexpaket. Jag har problem igen med att jag äter för många smörgåsar så jag får ta till lite kex istället för då behövs varken smör eller pålägg. Hittade tre sorter där ett var utan socker helt (digestive) och dom andra minimalt med socker, även mindre kolhydrater, med fibrer. Då kan man ta ett eller högst två kex under dagen mellan målen. Kommer  att bara äta smörgås på morgonen.  Maten äter jag lagomt och bra så där behöver jag inte ändra nåt.



  

En liten kattunge hade smugit sig in på Coop och personalen agerade proffsigt och fångade in katten jättesnabbt. Kul att jag fick ta en bild på underverket..   Det är annars ovanligt att en katt går in på en butik     


  

När jag sen åkte hem så rusade ett tåg förbi med massor av läcker graffiti. Det var som att sitta på en konstutställning där i bilen "drive in" tåg-konst..  . Önskar att jag hade fått med alla vagnar för det såg så läckert ut och livade upp dagen.

 

 

#Preem #Cappuccini #Kexpaket #Coop #Kattunge

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards