Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 april 2016

Av Malin wiper - 5 april 2016 17:15

                     


Bra att det blivit så mycket protester mot detta med skatteflykten som Nordea understött och hjälpt till med. Det känns bra att så många går ur banken. Jag vet inte vilken bank man kan lita på.         

 
Vi vanliga löntagare kan inte komma undan med en enda krona men de välbärgade verkar de inte komma åt. Skattemyndigheterna har ju vetat om detta i decennier men politikerna Vill inte förändra något. Vi som betalar är ju normallönetagare. Rent kriminellt är ordet. 

 

 

                        


Vi som är äldre betalar mer skatt än de som fortfarande arbetar trots att våra inkomster krympt till fattigdomsgränsen. Måste ändå betala extra varje månad för att inte få efterskatt. Detta mantra "Det finns inga pengar" har upprepats i många år nu men tro sjutton det när skattepengarna för vissa förs ut ur landet för att skyddas från skatt. 

 

 

             images-animated-gif.blogspot.com images-animated-gif.blogspot.com

Under borgarnas tid har det byggts lyxbostäder så det knakar men inget för en normal plånbok. Skatten sänktes men avgifterna höjdes under den tiden och det drabbar bara vanliga löntagare eftersom vårt skyddsnät då utarmas. Hur kunde det funka  förr då man hade 100 % i sjukpenning och inte nu. Många måste gå till arbetet fast dom är sjuka och smittar då andra och får följdsjukdomar. Det blir dyrare för samhället i längden. Det känns rätt tröstlöst när man läser om allt elände och alla orättvisorna. Att göra rätt för sig i detta samhälle verkar inte löna sig

 

  

Pink Floyd med Money

 

 

 #Skatteflykten #Nordea #Löntagare #Fattigdomsgränsen #Lyxbostäder #Sjukpenning #Floyd

Av Malin wiper - 5 april 2016 12:00

Förskrivet tidsinställt inlägg


För några dagar sen hade jag ett ärende  in på Koola Kidz. Utanför ser det jättefint och pyntat ut. Nu kommer dom ju att få en Inredningsbutik bredvid sig på höger sida, då blir gatan komplett med 3 butiker

 

 

 

Här till höger kommer Inredningsbutiken att ligga.


 


Jag köpte en present till en liten flicka som snart fyller år. Anna som driver butiken hjäper mig för jag vet ju inget om barn numera (sonen är över 40 år) även om jag nu börjar lära mig vad som är inne just nu i och med att vi fått fler barn runt oss. Hon är urduktig på att fixa snygga paket

 

                   


 


Här ser ni Anna som står vid dom färggranna snörena

 

                      


 

Kunde inte låta bli att fota hennes snygga klocka som hon fått i födelsedagspresent, sist hon fyllde år


 


Denna kombination var jättesnygg

 

                                              


    


Härligt att Musse Pigg och Kalle Anka håller än i dag

 

         


     

Klickbilder



Jättesöt klänning inför vår och sommar

 

                             


   


Samma modell men i andra färger och mönster


     

Klickbilder.



#Koola #Inredningsbutiken #Paket #Anna #Klocka #Kombination #Musse #Klänning

Av Malin wiper - 5 april 2016 07:00

  

I går eftermiddag gick vi en tur runt Linnarbäcken den fina parkoasen en bit utanför centrum.


  

Vi hade ett paket att lämna in hos Preem som skulle gå med Schenker och då passade vi även på att njuta av deras goda cappuccino som har ett supergott skum ovanpå. Vi var så duktiga så vi tog inget bröd till. Jag tog fler bilder därinne men alla dom andra blev helt misslyckade och gick inte att fixa till i fotoprogrammet ens en gång. Jag träffade en fb vän som arbetar på Preem och hon är supertrevlig.

 

  

Detta var den enda bild som blev något sånär. Godsaker som lockade vid disken..  

 

   

Utanför stod denna läckert blå Volvo omgjord till A-traktor?


 

Efter det gick vi ner till parken igen för att kolla runt lite. Här satt jag och drack kaffe många gånger förra våren och sommaren då jag promenerade jättemycket, jag hade kris med min ländrygg och hade svårt att sitta längre stunder. Bakom bordet och bänkarna ser man "mål" och det tror jag är för landhockey, rätta mig om jag har fel


Vad gör man inte för att få ett foto från denna bänk...  lägger sig ner och slappnar av                   


    

Min man testade bänken också

 

  

Gillar dom röda träbroarna som det finns två av

 

Ett av soundtracken till den underbara filmen "Broarna i Madison County" Låten heter "Easy Living" vad jag kan se så sjungs låten av Johnny Hartman. Vilken mörk härlig stämma. Klicka här för att läsa om   den berömda bron i filmen och se bilder


    

Förra året föddes denna vita gräsand och jag blev så glad att den har överlevt så man får njuta av att skåda den i vår och sommar också.

 

       


Några klickbilder på änderna i parken 26 juli förra året                      


 

Olika sittplatser finns det gott om i den välskötta parken


  

Ännu en bild på den vita vackra gräsanden

 

            

 

Ha nu en underbar dag kära läsare. Jag har bestämt mig för att gå till gymmet i dag också så jag kommer i fas igen.

 

                   

                       Betyder kram på spanska 

   

 

#Linnarbäcksparken #Preem #Cappuccino #And #Broarna #Sittplatser
  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards