Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 mars 2016

Av Malin wiper - 15 mars 2016 16:00

                       
  


 

Förskrivet tidsinställt inlägg


Jag såg en film för ett tag sen som heter Blood Ties från 2013 (Viaplay) som är ett crime, drama, thriller i regi av Guillaume Canet. I rollerna ser vi: Clive Owen, Billy Crudup, Marion Cotillard, Mila Kunis, Zoe Saldana, Matthias Schoenaerts, James Caan, Noah Emmerich mfl


               


Bröderna Frank (Billy Crudup) och Chris Pierzynski (Clive Owen) växte upp i samma hårda kvarter i Brooklyn, men har hamnat på helt olika vägar i livet. Nu, 1973, är Frank chef vid den lokala polisstationen och Chris sitter av ett långt fängelsestraff för mord...

 

           

 

Det bästa med filmen är skådespeleriet som är på hög nivå och ibland känns filmen även som ett drama. Motsättningar i en familj där ena sonen är polis och den andra har suttit i fängelse och ställt till en hel del trubbel. Deras pappa har ensam tagit hand om dom båda sönerna och en dotter under uppväxten eftersom mamman försvann ur bilden. Filmen är en nagelbitare där det tidvis gör ont att se allt som händer men jag tycker den är klart sevärd om inte annat för skådespelarna som tillför otroligt mycket. Slutet på filmen är en riktig rysare och väldigt oförutsägbar, jag satt som på nålar

 

Jag ger därför filmen 3 bloddroppar av 5 möjliga i betyg

 

                 

 

 


#Blood #Thriller #Viaplay

Av Malin wiper - 15 mars 2016 09:15



 


Vi köpte en ny sorts diskmedel sist vi var till Jönköping som heter "ecover Zero". Ett diskmedel som inte luktar nåt och skyddar händerna vid handdisk. Diskmedlet är parfymfritt och godkänt av "Astma allergi" i Danmark. Medlet är miljöanpassat och med växt- och mineralbaserade ingredienser. Det gör att det är skonsamt mot huden.

 

Klicka här för att se alla produkter av märket ecover Zero. Eftersom vi nu måste diska för hand så skall vi köpa ett snyggare diskställ som ett led i att snygga upp köksdelen

 

 

Diskställ deluxe


 


Vi har använt Skona Handdisk  ett bra tag nu men sen började det lukta lite starkare så vi undrade om dom gjort om medlet och satt till nåt. Sånt händer ibland och man får byta. Synd för det har varit ett jättebra diskmedel för oss som är känsliga för vissa parfymer.

 

 

Arena diskställ

 

 

I dag är jag lite bättre i nacken men jag vilar från gymmet tills på torsdag. Pratade med A-G och frågade om vi kunde gå två dagar i rad, det gick bra. Hon var på gymmet i går. Min väninnas operation gick bra och hon får nog åka hem i dag. Jag fick också åka hem dan efter och hon som arbetar blir sjukskriven några veckor för man måste vara försiktig och inte anstränga sig för mycket. Skönt att op är över för henne också men sen får man vänta i flera veckor på provsvar  och det är ingen höjdare men jag känner på mig att allt är som det ska. Nu hoppas jag ni kära läsare får en fin tisdag. Tack för att ni tittar in till mig...  

 

 

 

 

#Diskmedel #ecover #Miljöanpassat #Skona

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards