Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 mars 2016

Av Malin wiper - 11 mars 2016 11:45


Här satt jag och väntade på min tur hos frissan med en tidning att läsa i onsdags. Det är så fint på friseringen, dom har gjort om några gånger genom åren jag varit kund. Nu är det extra fint med deras snygga ridå bakom möblerna  och den fina cafédelen med mysbelysning. Deras ridå har jag som header längst upp på bloggen. Salong Hon & Han Frisör Interiör  


  

En påsklåda med massor av bra saker nedpackade i. Dessa lådor som dom har saker i själva är jättesnygga och annorlunda

  

Denna gång blev jag klippt av Evelina som ni ser ovan. Min mormor hette Evelina och det är det vackraste namn jag vet. Både hon och Sandra är så fina, skickliga och trevliga tjejer..   Gillar Evelinas blus som påminner om en jag haft när jag var smal, fast hennes är uppgraderad till 2016. Jag lät henne klippa nästan 3 cm för håret växer så fort

 

         


Klickbilder på några olika frisyrer jag haft genom åren, men det finns många fler. Bild 1 är från i onsdags men då tog jag ingen styling eftersom jag skulle hem direkt och tvätta håret. Det är inte så rött som på bilden för jag sitter mitt i ljuset. Bild 2-3 stylad och olika färger. Bild 4 innan jag blev helt ljushårig. Bild 5 jag på 1960-talet i en rolig frisyr där det är så sprayat nedtill så håret rör sig över huvudtaget inte nåt, ser lite ut som Leila i Star Wars. Där har jag min naturliga mörka hårfärg 

 

        

Bild 1 jag en sommar nere vid Tändsticksområdet. Bild 2 jag i hästsvans på en svarvutbildning på datorstyrda svarvar. Bild 3 jag i långt hår a´la 1970-talet. Bild 4 med min son i 1980-talsfrissa

 


Van McCoy med The hustle. Den dansen har jag också prövat på. Det är en dans i 3/4-takt som dansas till disco och pop. Den kan dansas som både pardans och formationsdans. Dennna sång The Hustle av Van McCoy  gjorde dansen mycket populär. Han dog 1979 endast 39 år gammal. 1975 flyttade jag från Sundsvall till Göteborg. Dans var som en hobby för mig så jag har rört på mig mycket genom åren  


    

Nu har jag tvättat håret och är jättenöjd med klippningen. Numera stylar jag det med den nya plattången jag köpte hos dom. Den går att locka med också så jag böjer håret lite utåt och är jättenöjd med plattången där man även kan välja hur hög värme man vill ha. Den skadar inte håret som min förra började göra.



  

Vi har nu över 10 grader varmt i solen så jag kan nog inte låta bli att åka ut lite i dag. Njut och ha det bra.  


#Salong #Påsklåda #Evelina #Frisyrer #Plattång

Av Malin wiper - 11 mars 2016 07:45



 

Bettskena med förvaringsburk


I dag skulle jag iväg en fjärde gång till gymmet denna veckan men kroppen satte stopp för detta. Får nog hålla mig till högst 3 gånger/vecka tills vidare. Jag sover otroligt dåligt också just nu så jag är jättetrött när jag vaknar, och har huvudvärk. Min man säger att jag gnisslar tänder och bilter ihop så han får väcka mig, det har jag gjort länge men inte varje natt. Klicka här för att läsa om just detta. Det märks ju att mina tänder blivit påverkad av gnisslandet och ihopbitandet så jag får nog gå till tandläkaren för att få en bettskena att ha på nätterna. Det är tydligen vanligt detta och många har såna skenor men skall man ha en riktigt bra så kostar dom en del. Då var det fredag igen och jag hoppas ni kära läsare har en härlig helg att se fram emot

 

 

 

Nu har jag ätit frukost som bestod en hårdbrödssmörgås med skivad banan och en körsbärstomat på toppen. Jag orkar inte äta två smörgåsar direkt på morgonen så jag tar den andra lite senare. När jag skriver detta är kl 07.26 och solen är redan framme. Då var det fredag igen och jag hoppas ni kära läsare har en härlig helg att se fram emot. Vi har inget planerat annat än att min man skall städa färdigt i sin kontorshörna. Han har även använt rumsbordet till att fixa med några datorer så det skall städas bort också. Jag skall stryka kläder som min man tvättat i vår tvättstuga

 

                                  

Seven Oaks

 

 

 

 

Så här såg det ut när han hade städat bort hälften...       

 

 

#Bettskena #gnisslar #Hårdbrödssmörgås #Banan

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards