Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 mars 2016

Av Malin wiper - 10 mars 2016 11:45

 


Nu blev jag ledsen igen för skådespelaren och sångaren Jon English har gått ur tiden 66 år gamma. För mig minner han mig om serien "Mot alla vindar" som jag sett om otaliga gånger. Han gör en fantastisk rolltolkning och serien är så otroligt bra med suveränt skådespel av alla inblandade. Det är en serie som håller än i dag och nu blev jag sugen att se om den ytterligare en gång.  Många av mina favoriter gått ur tiden och det är såna som är i min ålder och äldre, även yngre favoriter har försvunnit. Jon English dog av komplikationer efter en operation

 

                                  

 



Här sjunger Jon English ledmotivet till "Mot alla vindar" till bilder från serien. Klicka här för att höra honom sjunga låten live under en konsert. Klicka här för att höra honom sjunga en annan låt live 1979

 

 

 

Against The Wind

 

Jon Englis föddes 1949 och var en engelsk född australiensk sångare, låtskrivare, musiker och skådespelare. Han emigrerade till Australien med sina föräldrar 1961. Jon började tidigt att sjunga  och var rytmgitarrist för Sebastian Hardie. Han spelade även rollen som Judas Iskariot i den autralienska versionen av musikalen Jesus Christ Superstar från maj 1972 som sändes på tv. Han var gift med Coralea Cameron som var hans andra fru, han var pappa till 4 barn. Klicka här för att komma in på hans facebook

 

            

                                   Movie Chairs




 Minnesklipp. Klicka här för att se allt han medverkat i

 

 

        

 

 

#Jon #Vindar #Superstar #Sebastian

Av Malin wiper - 10 mars 2016 07:30



     



Vi var som sagt till gymmet i dag igen och då träffade vi Mikael Johansson som driver Gym Plus. Jag ville ha en bild på honom vid en maskin och då valde han denna. Jag fick arbeta med bilden lite men är inte nöjd för jag borde ha vräkt på med den rätta blixten, nu tog jag upplättningsblixten och då blev bilden från början helt gul. Mikael är i bra form så han kunde hänga så här jättelänge. Det är en toppenkille som sprider glädje och kunskap till oss som tränar där.


  

Vi skulle egentligen ha skrapat varsin trisslott i dag på ICA men jag blev så kaffesugen så vi gick ändå till Ritz Kondtori och tar skraplotterna på fredag efter gymmet istället

 

  

Ingen idé att fota vårt fika för det var samma som förra gången. Jag åt en liten smörgås med banan innan jag gick till gymmet så det var nog därför jag blev lite hungrig. Såna här bananliknande bakelser har jag sett även under min uppväxt men jag tror dom är gräddigare mer tilltalande nuförtiden i sin utformning. Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag använt banan som smörgås och lagt pålägg ovanpå


 

   

Sen gick vi in på Acleja Blomsterhandel för A-G skulle köpa en blomma och då passade jag på att fota lite. Genomskinliga glaskrukor verkar komma stor i vår


 

Skrivet i dag torsdag: När jag kom hem från från Salong Hon & Han i går höll min laptop på att installera windows 10. Hade helt glömt bort att programmet var inställt på tid tills i går så jag kunde inte blogga mer eftersom det tog hela dan och långt in på kvällen att bli klart. Då försökte jag använda mig av vår reserv-laptop men den gick så sakta så jag höll på att bli galen. Sen började den uppdatera och det tog också en jättelång tid. Har även fått fel på en av mina mejladresser så jag kan inte gå in och svara på mejl. Min man får kolla igenom så fort han kan.     

        

 

Lena jag kommer inte in på ditt mejl så du vet. Så fort min man fixat detta så svarar jag på mejlet. Det är tydligen outlook som har nåt fel

 

 


#Gym #Mikael #Ritz #Acleja #Rullatorn
  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards