Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 mars 2016

Av Malin wiper - 3 mars 2016 17:00

 



Ledtråd: Sommarnjutning i det gröna  

 

 

 

 

#Ledtråd

 

 

Av Malin wiper - 3 mars 2016 13:00

                                

                                                  


                                                
                                                                                                             
                      
 

      Planeten Venus        


Shocking Blue med Venus. Shocking Blue var en popgrupp från Haag i Nederländerna som bildades 1967, jag kom ihåg när låten kom och man spelade nästan sönder skivan. Gruppen fick just en stor hit med denna låten "Venus" 1969. Bananarama fick också en hit med samma låt då dom gjorde cover på Venus under 1980-talet. Sen hade dom ytterligare några hits bland annat Send Me a Postcar, Mighty Joe mfl. Gruppen försvann i mitten av 1970-talet, men 1993 drog sångerskan Mariska Veres igång Shocking Blue igen, dock utan några av de övriga bandmedlemmarna. Klicka här för att se henne med samma låt men 1985 då "Afrofrillan" var på modet, hade den själv, axelvaddar och andra attribut. 

 

 

Tyvärr dog Mariska Veres  2006 i en ålder av 59 år gammal i cancer. Hon var gift med gitarristen André van Geldorp men dom hade inga barn. Hennes far, Lajos Veres var en ungersk Romsk musiker och hennes mor föddes i Tyskland av tysk-franska föräldrar. Klicka här för ett minnesklipp över henne. Dom sista åren sjöng hon jazzmusik

 

 

   

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa om hur vår utrikeskorrespondent Rolf Fredriksson minns Alicia Vikanders mormor. Alicias familj kommer från Vaggeryd och även Rolf Fredriksson. Honom ser man ibland i samhället och på olika evenemang 

 

   

Här ser ni Rolf Fredriksson till vänster då jag fotade honom och den andra mannen som äger den fina bilen. Det var på Byarums hembygdsfest 3 augusti 2015

 

 


 #Shocking #Venus #Mariska #Lajos #Rolf

Av Malin wiper - 3 mars 2016 07:30

                                              


  

När man får denna vy utanför Acleja Blomsterhandel så kan man inte annat än drabbas av "Vårkänslor" än om det snöade lite i går. Dom har ju fantasi så det räcker till och jag har nog aldrig varit så faschinerad av en blomsterbutik någonsin som denna. Inte undra på att dom blev en Interflora frech butik.              


  

Nytillskott i krukor som har en sprucken yta och ser lite gammaldags ut men i uppdaterad form


  

Finns även i rosa/vinrött  


  

Härliga vårkänslor spirar i kroppen när jag gick förbi denna stol med blommor som  skall planteras. Jag brukar inte gilla våren utan hösten och vintern är mina favoriter men sen jag opererade bort halva sköldkörteln så har jag väckts till liv även på våren och sommaren, svettas inte lika mycket och jag till och med har frusit i vinter...  Nåt har hänt och det till det bättre.

 

    

  

così bella!


  

Två läckra lyktor i olika storlekar. Passar utmärkt på en uteplats eller inglasad veranda                    


  

Kul presenterat!. Fat som passar såväl till frukt, ställa några krukor på eller nåt annat

 

   So Beautiful!                     

 


 You're Beautiful med James Blunt. Klicka här för att höra och se en nyare låt med honom 

 

I eftermiddag får ni en ledtråd till min gissningstävling. Jag har fått in 3 gissningar som alla är fantastiska gissningar men tyvärr inte rätt. I dag fick jag ställa in gymmet för jag har saker som jag måste göra, det blir ev gym i morgon istället. Ha nu en fin dag kära läsare. Torsdag igen!!!



#Acleja #Våren #Nytillskott #Amore #Lyktor #Fat #Färgstakt #Bladväxter #Vitt #James

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards