Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 februari 2016

Ländryggs-dyna och korvdiet.

Av Malin wiper - 29 februari 2016 07:09

  

God morgon! Ny vecka igen och nya upplevelser förhoppningsvis. Sen datorerna kom in i ens liv så rullar tiden iväg. Innan gick veckorna så sakta, man hann göra mer saker så nätet är inte bara nåt bra utan en tidsslukare också. Det har varit rätt kallt i natt för det är frost på bilarna så det blir till att skrapa innan jag åker till gymmet. 

 

   

När jag åker bil så behöver jag en sån här ländryggsdyna som jag fick köpa själv för 600 kr. När vi var till Sam Hjälp i lördags så hittade min man en precis likadan dyna som var helt oanvänd för 20 kr. Den klarade dessutom högre vikt så jag köpte den för att ha en extra i reserv. Jag behöver bara ha den i bilen och när jag sitter för länge vid datorn. Förut var jag tvungen att ha med den överallt men nu har jag blivit så pass bra så jag inte behöver släpa med mig den, det känns toppen. Klicka här för att komma in på en sida där den är kostar under 600 kr. Dynan kan användas till många olika skador såg jag på sidan.

 

 

 

Så här tjock är den baktill så man sitter lite lutande framåt. Förr fick man hjälpmedel men nu verkar det som man skall köpa allt så man undrar hur pengarna skall räcka till allt.       

 

 

 

I går åt vi vår korvrätt igen men gjorde om lite och blandade stekta champinjoner och purjolök som ett tillbehör istället för ärter eller brytbönor, på toppen har vi lite cremé fraiche som vi kryddat med lite senap och svartpeppar. Huvudsaken är att man väger allt. Nu går vi in på vår 16:e dag och vi har gått ihop lite så kläderna sitter lösare men det är lång väg att gå. Vi ger inte upp denna gång. Hoppas ni får en fin början på veckan mina kära bloggläsare.                   

 


#Tidsslukare #Ländryggsdyna #Korvrätt

 
 
Skrivmoster

Skrivmoster

29 februari 2016 11:18

Så duktiga ni är! Jag orkar inte hålla på med nåt som ska vägas. Där är jag för lat. 5:2 tycker jag var en bra grej men jag kommer inte igång ... Hoppas att orken och lusten till detta snart är tillbaka. Idag är det härligt väder så jag har tvätten ute på stället som jag kan bära hit och dit.
Ha en fin dag! Kram

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 februari 2016 11:22

Tack snälla du. Det har bara gått 16 dagar och jag borde ha gått ner mer men man får ju äta så mycket och jag är ju ingen grovarbetare ;). Kanske får dra ner lite på portionerna. Det tar sån tid så ibland har jag jättekris men har bestämt mig och då får man hålla ut. 5:2 var bra första gången men nästa så hade jag svårt för halvfastan.

Jag skall inte gå ner mer än till normalvikt

Ha en skön dag
kramar

 
Annelie

Annelie

1 mars 2016 12:54

Vilken flyt du hade med dynan, synd bara du inte hade det innan du fick köpa din dyra.
Men, som du säger, bra med en till.

Kramar om..

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 mars 2016 14:27

På second hand kan vadsomhelst dyka upp ;) fast det gäller som du säger att komma i rätt tid.

Bra med två så man slipper flytta dynan hela tiden från rum till kontor

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards