Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 februari 2016

Av Malin wiper - 8 februari 2016 12:00

  

I dag var det dags  att fylla på med lite enérgi igen på Gym Plus. Det är ju otroligt att man längtar till gymmet varje gång. Man känner sig lycklig och upprymd när man går därifrån, den känslan är som en karamell man vill suga på länge.

 

 


Den här maskinen är till för ländryggen men jag har testat och är inte mogen för den än, fick lite besvär efterråt men jag skall försöka igen om nån månad.   

 

 

 

Här ser ni A-G testa en ny träningsmaschin dom fått dit. Jag prövade också och den kändes jättesmidig


  

Efter gympasset så åkte vi hem till A-G och fikade. Vi turas om dom gånger vi inte går ut och fikar. Kolla vilket fint porslinshjärta dom har på sitt rumsbord, så snyggt till den svart, vita stränglöparen.

 

   

Jag blev bjuden på hembakt matbröd denna gång också, supergott och sen satt A-G, hennes man och jag och pratade och myste ett tag innan jag åkte hemåt igen

 

   

A-G visade mig lite träningssaker hon jobbar med. Detta är en batteridriven massagesak som passar ypperligt för ryggen. Jag fick testa och den var helt fantastisk med lagom hård massage. En sån skall jag skaffa. Vi har en butik på A6 köpcentrum i Jönköping där jag skall kolla om dom har nåt liknande. Både min man och jag behöver en sån för våra dåliga ryggar


 

Hon har även köpt en gymboll. Sen har hon en annan träningsgrej med hjul, den ser ut som en lastbil men utan överdel. När hon drog den på ryggen så kändes det jättebehagligt. Bild nr 3 är en sån som man tränar fötterna på när man sitter och gör nåt annat. Den skall jag också försöka få tag på för jag har fått lite känselbortfall på yttre sidorna från hälen, på grund av ryggen. Kan man ha det bättre först gym sen njutning...  . Den här veckan är det fullt program med olika aktiviteter.

 

     Ha en fortsatt fin dag



  


  #Gym #Ländryggen #Eurythmics #Beatles #Jättesmidig #Porslinshjärta #Hembakt #Massagesak #Träningsgrej

Av Malin wiper - 8 februari 2016 07:30

  

Vi har så lite garderober i denna lägenhet så vi var tvungna att köpa lådor med lock på hos IKEA för ett tag sen. Min man och jag har varsin stor låda och en mindre. Vi lägger plagg där som vi inte använder så ofta och sen skjutsar in under sängen. Här har jag rensat bort massor som skall till second hand. Det var smockfullt förut och vi har även kläder i några av våra byrålådor. Tack och lov så har alla garderober överskåp där man får undan lite annat som man måste ha kvar 


Klicka här för att komma in på en sida som heter "Linn i dag" där hon visar snygg, rolig och smart förvaring. Bilden med snygga vita resväskor under sängen var häftig

 

 

   

I lådan hittade jag denna jumper i stretch som jag aldrig haft på mig, färgen känns lite för mycket på nåt vis, i halsen nitar i olika färger som glänser lite. Lite av ett impulsköp men jag skall se om den passar under en tunn kofta, blir det inte bra så går den också till second hand.     


 

  

 I lördags när vi var till Jönköping för en heldag så gick vi in på Dressman där min man köpte  en röd V-ringad tröja med svarta ränder och till den tyckte jag han skulle ha en mörkblå skjortkofta, han gillade den också så han köpte båda. Han har koftor med blixtlås som han köpt där förut men han behövde nåt annat än det han redan har. Det är svårt att få fram på bild för det är mer lyster i skjortan som är lite stretch och är rätt lång.

 


  

Han köpte även två par byxor bland annat dessa som hade hög kvalitet men var nedsatta med halva priset, färgen är mörkblå han har flera par jeans, grå och beige byxor men inte mörkblå. Dom andra han köpte var mer vardagsbyxor. Han har flera svarta par på vinden men vi har inte lyckats hitta dom än i röran.                      


  

Jag gick in på Dea Axelssons som säljer ut alla kläder på grund av nedläggning. Jag köpte två tröjor som kostat 400 kr/st men nu fick man 2 st för 400 kr, den blå färgen passar jag bäst i. Köpte en blå som ovan och en med lite rosa i. Hade velat köpa nån eller några finblusar också men det var inte mycket kvar av sånt.


  

Den här lite turkosa koftan hade jag också velat köpa men den satt inte så bra på mig tyvärr. Nästa vecka är det slutspurt på Dea Axelssons och sen stängs det ner tyvärr. Då finns det bara dom vanliga butikskedjorna och dyra boutiqer. Det är flera andra butiker som stänger ner så det verkar inte gå så bra trots att stan växer så det knakar. Fast i Vaggeryd finns ju Selmas Kläder som är nåt alldeles extra. Där handlar jag för det mesta

 

 

  Den här bilden har jag sparat i flera år. Jag söker några gamla stolar på second hand som jag skall göra såna här roliga klädhängare av. Dom tar ju rätt stor plats så jag skall göra en som jag hänger på garderobsdörren eller nån annan krok, där kan man sen ha nåt klädesplagg och hittar man en som  syns längst fram på bilden så kan man hänga en skjorta eller blus uppknäppt och sen hänga annat över ribborna, ex skärp, halsdukar eller nåt annat. Det är bara att såga och sen måla. Klicka här för att komma in på sidan där det går att läsa mer ang detta

 

                 

 

 

#Dressman #Dea


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards