Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 februari 2016

Vänligen Lars Lerin

Av Malin wiper - 4 februari 2016 12:00

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild


Nu har jag sett del 4 av programmet "Vänligen Lars Lerin". Tråkigt att det bara är två avsnitt kvar för det är ett program som ger så mycket och han är ju helt underbar som person. Man sitter med ett leende på läpparna eller känner igen sig i mycket som det pratas om. Det är både humoristiskt och allvarligt i en salig blandning. När man sett ett helt program så känner man sig varm om hjärtat och det kommer så många tankar. Det är dessutom behagligt och underhållande.

 

         

 

Del 4 som jag såg i går handlade om när Lars träffade Nino Ramsby och han var också en jättefin, allvarlig men rolig person som det riktigt glimmade om. Dom fann verkligen varandra som vänner. Tänk vad mycket jobbigt en del får gå igenom för att få vara den dom är. Nino Ramsby spelade och sjöng så vackert så jag fick gåshud och satt bara framför tv:n och lät mig hänföras. Känner för att börja lyssna lite på Nino Ramsby efter detta program. Dessutom finns Lars Lerins man Manoel Marques Junior med i programmet och det blir som en extra krydda för dom tillför så mycket tillsammans också 

                  Klicka här för att komma in på SVT-play och se programmen. Klicka här för att läsa en artikel som handlar om Lars Lerin. Jag gillar hans konst också så man skulle vilja gå på nån av hans utställningar.

 


Man blir betagen av hans konst. Ett klipp från Lerin-museet i Karlstad 

 

 

#Lars #Nino #Karlstad

 
 
Hebbe

Hebbe

4 februari 2016 14:35

Hej du,,samma här har aldrig haft någon i min krets med dagens namn.Det närmaste är att min bror är född på Anselmdagen.
Jag har inte sett något av dessa program,har dock set en trailer och han verkar vara en genomfin människa denne Lars..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

5 februari 2016 08:08

Det är nog inte många som haft. Ovanligt namn numera. Lars Lerin är verkligen genomfin människa, bra uttryckt

Ha en härlig fredag
kram

 
Cattis

Cattis

4 februari 2016 17:14

Jag har bara sett ett avsnitt och det var med Leif GW Persson.
Gubben vill se Lillelördag som jag själv tycker är ett värdelöst program. Bara massa trams. Men jag hoppas de finns på SVT play att se.

Sv: bullarna var inte så svåra att göra om man gjort rätt.
Har en liten film på FB hur man gör men jag fattande inte ändå utan kavlade ut dem först. :)
Gjorde bara några stycken det där med att stå länge vid diskbänken fungerar inte för mig som du vet.
Men några har jag till Alla hjärtans dag som är som du skriver den 14/2

Kram vännen.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

5 februari 2016 08:09

Lillördag känns verkligen lite plumt och en massa gamla skämt men smaken är ju olika som tur är.

Bullarna såg verkligen läckra ut och annorlunda.

Ha en jättefin lördag
kramar

 
Skrivmoster

Skrivmoster

4 februari 2016 17:23

Jag skrev ett inlägg om programmen och Lars Lerin i synnerhet. Han är verkligen en fantastisk person som inte förstår så mycket han har att ge. Det jag skrev fick närmare 80 gilla hittills så det är många som tycker som jag. Du har också positiva känslor kring honom och programmen. Jag har sett alla. Gillade gårdagen med Nino. Det är så ärligt och man öppnar på sitt innersta.

En gång i tiden såg jag ett program om Lars när han träffade Manuel och det var väldigt fint. Han har ju en jobbig bakgrund som han turligt nog kom ur och kom fram som den fina person han är. Fint du skrivit! :)
Kram

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 februari 2016 08:11

Då skall jag gå och kolla ditt inlägg för du skriver och uttrycker dig så bra. Jag har inte den förmågan. Kul att du också gillar honom och dessa härliga program. Jag såg också programmet där han träffade Manuel, väldigt fint det också

Ha en härlig dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards