Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 februari 2016

Rågbullar hos Jonssons, Apoteket och lite blandade bilder

Av Malin wiper - 3 februari 2016 14:15

  

I dag åkte jag ner till centrum för att göra några ärenden. Först gick jag in på Jonssons Konditori för att hämta 20 st rågbullar som min man beställde där häromdan. Dom är så otroligt goda och smakrika så vi skall frysa in dom flesta så vi bara har att ta upp.


  

I går fick jag även ett sms från Apoteket att jag hade en gratisprodukt att hämta eftersom jag fyllt år. Det var lättare sagt än gjort men till slut funkade det och jag fick välja på produkter från ELV men inte över 40 kr. Jag valde deras oparfymerade duschgel som vi köpt förut av och varit nöjda.


  

Gick sen förbi detta hus som kommer att rivas så småningom. Ingen bor där längre och trädgården är rensad från både träd och annat. Mycket har hänt sen vi flyttade hit för snart 16 år sedan.                           


  

Baksidan av vårt nya höghus arbetades det för fullt uppe i luften


     

Kikade in på Acleja Blomsterhandel för att se om dom fått fram några av vår och sommarnyheterna än men det var för tidigt. Fotade då istället dessa marmorerade krukor med vackra rosa orchideer. Krukorna kan vara nya för våren för jag har inte sett dom förut


  

Min man ville göra lunchen i dag så i går marinerade han lite kycklingfiléer och på bilden ser ni grönsaker han skurit upp för att buljongkokas med en ekologisk pasta som vi köpt på "Rekohörnan" i Jönköping. Sen fixade han en liten sås till och vi hade en klick vinbärsgelé på sidan om. Det blev jättegott 

 

Vi blev så trötta efter maten så vi båda har hamnat framför våra datorer. Jag har så många bilder att göra iordning i photoshop så dom står på kö. Just nu har solen kommit fram och den lilla snö som kom är ett minne blott. Ha en fortsatt fin dag kära läsare

 


En sån här dag vill man inte ha...  

 

 

 

#Rågbullar #Jonssons #ELW #Rivas #Höghus #Acleja   
  

 
 
Annelie

Annelie

4 februari 2016 09:18

Hmm... produkt för att du fyllt år..??

Fyllde du 0:a eller 5:a..??

Vilket fall som helt,, gulligt att man får gratisvaror, jag har en gratisvara att hämta ut från Willy:s eftersom vi är stamkunder där, också bra gjort.

Kramar om..

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 februari 2016 10:32

Från Apoteket så fick jag ett sms att jag hade en hudvårdsprodukt att hämta på grund av födelsedag. Det var väl lockvara som dom gav till dom som fyller år. Jag fyllde inte jämna år och inte 5:a heller.

Vad bra att du har en vara att hämta ut också. Hoppas dom har mer koll där

Ha en skön dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards