Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 februari 2016

Av Malin wiper - 3 februari 2016 19:00

                  


 


Som ni kanske har läst förut i min blogg så har jag testat en massa olika alkoholfria ölsorter. Nu hittade jag ytterligare en och det är  Eriksberg, en mörk alkoholfri lager (hovmästarlager). Vi drack den till min mans kycklingrätt som bestod av kyckling, grönsaker och pasta. Att dricka den som  sällskapsdryck var inte lika god som att dricka den till en maträtt. Jag gillade ölen för jag har en försmak för lite mörkare öl, för det mesta. Den hade rätt mycket kolsyra men den avstannade lite när man drack den till maten. Det är helt fantastiskt att det kommit så många bra alkoholfria ölsorter, och att dom verkligen smakar som en vanlig öl.

 

  Klicka här för att se vilken alkoholfri öl jag testade i januari



Beer song med ElbowSkin


 


Det var den här lunchmaten vi åt till ölen. Marinerad stekt kyckling med buljongkokta grönsaker och ekologisk pasta, till detta en klick vinbärsgelé som inte kom med på bilden

 

 

#Eriksberg #Alkoholfritt #Kyckling #Elbow


Av Malin wiper - 3 februari 2016 14:15

  

I dag åkte jag ner till centrum för att göra några ärenden. Först gick jag in på Jonssons Konditori för att hämta 20 st rågbullar som min man beställde där häromdan. Dom är så otroligt goda och smakrika så vi skall frysa in dom flesta så vi bara har att ta upp.


  

I går fick jag även ett sms från Apoteket att jag hade en gratisprodukt att hämta eftersom jag fyllt år. Det var lättare sagt än gjort men till slut funkade det och jag fick välja på produkter från ELV men inte över 40 kr. Jag valde deras oparfymerade duschgel som vi köpt förut av och varit nöjda.


  

Gick sen förbi detta hus som kommer att rivas så småningom. Ingen bor där längre och trädgården är rensad från både träd och annat. Mycket har hänt sen vi flyttade hit för snart 16 år sedan.                           


  

Baksidan av vårt nya höghus arbetades det för fullt uppe i luften


     

Kikade in på Acleja Blomsterhandel för att se om dom fått fram några av vår och sommarnyheterna än men det var för tidigt. Fotade då istället dessa marmorerade krukor med vackra rosa orchideer. Krukorna kan vara nya för våren för jag har inte sett dom förut


  

Min man ville göra lunchen i dag så i går marinerade han lite kycklingfiléer och på bilden ser ni grönsaker han skurit upp för att buljongkokas med en ekologisk pasta som vi köpt på "Rekohörnan" i Jönköping. Sen fixade han en liten sås till och vi hade en klick vinbärsgelé på sidan om. Det blev jättegott 

 

Vi blev så trötta efter maten så vi båda har hamnat framför våra datorer. Jag har så många bilder att göra iordning i photoshop så dom står på kö. Just nu har solen kommit fram och den lilla snö som kom är ett minne blott. Ha en fortsatt fin dag kära läsare

 


En sån här dag vill man inte ha...  

 

 

 

#Rågbullar #Jonssons #ELW #Rivas #Höghus #Acleja   
  

Av Malin wiper - 3 februari 2016 08:30



  

I går gjorde vi det lättsamt för oss och köpte hem mat från vår Vietnamesiska kiosk  Nha-Trang. Vi satt länge och bara njöt av den goda maten

 


Jag tog kycklingspett i jordnötssås som är min favorit. Min man tog räkor, kyckling, lök och chili. Han tyckte det var supergott, starkt och fräscht.


 


A-G:s och L-G:s underbara tulpaner som vi  får njuta av. Nu håller dom på att slå ut så färgerna flyter ihop som en akvarell

 

 

 

Jag har inte ätit semlor på minst 10 år så i dag hade vi inga restriktioner. Min man köpte varsin semla på Jonssons Konditori som vi åt till kaffet en stund efter maten. Dom är kända för jättegoda semlor och dessa var dessutom sockerfria men smakade ändå jättebra och dom gav inget sockersug så man var nöjd efterråt

 

 


Så här ser dom sockerfria semlorna ut, tack! ni vet för vad. Förr hette dom fettisdagsbulle och man la dom i en djuptallrik och hällde på lite varm mjölk i botten. Nu är det vanlig dag igen och förbjudet med godsaker 

 

 

Vi har regntungt och grått väder och varmare. Jag skall ner till samhället för att göra några ärenden. Ha nu en skön dag kära läsare

 

       

 

#Nha #Kycklingspett #Räkor #Tulpaner #Semla

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards