Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 januari 2016

Av Malin wiper - 29 januari 2016 17:00

                               

 


När A-G och jag gick från gymmet i dag så passade vi på att gå in på Selma Kläder. Ulrika Nero som driver butiken (bilden) vann ju ett av priserna i min gissningstävling. Hon hade en sån fin koftjacka på sig som man även kan köpa där. Nytt för vår och sommar

 


 


Det går inte att få fram riktigt på bilden hur snygg den är. Lagomt tjock och passar både till vardags som till fest. Bara att variera med blus eller top under jack/koftan. När jag var smal så hade jag lite kortare kläder och gillar denna stil. Skulle även kunna tänka mig att ha en sån nu också för det fanns större storlekar och då blir dom lite längre också. 


 


Dom svarta detaljerna på fickor och framtill glänste lite men det syns inte på bilderna. Det är bra med basplagg som man kan variera med olika kläder under

 

Robyn med Dancing On my Own

 

 

                                  

 

 

#Ulrika #Selma #Gissningstävling #Koftjacka #Robin

Av Malin wiper - 29 januari 2016 12:00


 


Detta är min gamla plattång som nu gick ur tiden. Den köpte jag på en frisersaslong så den kostade rätt mycket men den har varit jättebra. Jag har kraftigt självfall som jag plattångade bort helt för några år sedan men nu använder jag bara plattången för att rätta till håret lite, men denna är lite otymplig så det är svårt om man vill styla håret. Det är min första plattång för innan dess så lufttorkade jag håret för det mesta, då kom lockarna fram automatiskt. Jag köpte plattången 4 september 2009 så den har gjort sitt

 

 

 

Jag gick in på Salong Hon & Han Frisör Interiör för att kolla om dom hade nån plattång som var på rea. Hittade denna som Sandra sa var jättebra och går att locka håret med också. Hon sa att det är en kvalitets-plattång som dom har bra erfarenhet av och den sliter inte så mycket på håret. Den är mycket smalare och smäckrare än den jag hade förut. Den kostade 799 men har kostat mycket mer. Märket är hh Simonsen,

 

Nej tack!, Jag föredrar det gamla säkra sättet...  Fast min frissa brinner också för sitt jobb..   

 

     

Den går även att ställa in värmen på, jag har testat lägsta nivån och det räckte för mig. Den känns väldigt bra att arbeta med och det blir resultat direkt. Jag är jättenöjd

 

 

 

Dessutom är det en tygbeklädd sladd som gör att den inte trasslar in sig. Ett plus är att sladden dessutom är lång

 

   

Till plattången medföljde en värmepåse som skyddar tången 

 

Ang nätet så har jag blivit tvungen att byta webbläsare för det slutade att fungera med google crome. Men då uppstod ett annat fel i bloggen. Jag har inte låst mina bilder men nu är dom helt plötsligt låsta fast jag har ringat in "inte låsta". Alltid är det nåt när det gäller nätet...   


 

 

                       

 

 

#Plattång #Salong #Hon

 

Av Malin wiper - 29 januari 2016 07:00



 


Nu är gissningstävlingen avslutad och vi har 3 st som svarat rätt. I filmklippet ovan så demonstrerar min man saken som är en nackkrage som pumpas upp..   Det är en annan variant av den vanliga "Valdemars kragen" (grannen i Beck). Vi har köpt den för 45 kr hos Röda Korsets second hand i Jönköping. Tack till er andra som varit med i tävlingen. Ni hade jättebra gissningar och även roliga. Välkommen tillbaka nästa gång


                                            


Klicka här för att se vart jag hittat denna bild på nackkragen. Så här ser den alltså ut uppblåst

 

Jag har fått ett dilemma ang gissningssvaren. Två svar är som dom ska men det var ett som kom in som gissning på facebook. Svaret skall vara på bloggen och jag har inte publicerat dom förrens i dag. Jag fick ta ett beslut att göra ett tredje pris denna gång för det känns inte bra för mig själv annars. 

           

 

 

Första pris går till Aurora som var först med att gissa nackkrage. Vinsten kommer att skickas till dig så fort jag får din adress. Du kan mejla den på: wiperium@hotmail.com

 

Klicka här för att se ditt pris. Grattis! Jättekul att du ville vara med i min tävling              

 

  

 

 

Andra pris går till Skrivmoster som gissade nackkrage som nr 2. Vinsten kommer nog att överräckas personligen eftersom vi planerar att träffas. Jättekul att du ville vara med i min gissningstävling. Klicka här för att se ditt pris Grattis!

 

                       

 

 

 

Tredje pris går till Ulrika som driver Selma Kläder. Kul att du ville vara med i min gissningstävling. Du får samma pris som andrapristagaren så klicka här för att se priset 

 

                            

 

 

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa ett reportage skrivet av Dan Gustavsson. Det handlar om Olivia Olsson Björksnidardrottning. Intressant läsning

 

 

#Gissningstävlingen #Filmklipp #Aurora #Skrivmoster #Ulrika #Vaggerydstorget #Dan

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards