Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 januari 2016

Av Malin wiper - 28 januari 2016 12:00



 


Här gick jag in genom dörren till Munhålan för att få fixat mina tänder hos Myrna Henriksson. Hon är inte bara en skicklig och duktig tandhygenist utan en person med humor, dessutom jättesnäll och omtänksam. Jag och min man har gått hos henne ett antal år och när man börjar gå hos henne så får man så bra information hur man bör sköta sina tänder, det har verkligen gjort att tänderna förbättrats. Dom har även en skicklig tandläkare där som jag var till för 2 år sedan eftersom Myrna upptäckte ett litet hål i en tand.


  

Här sitter man och väntar och det finns alltid en massa olika tidningar att läsa.                                  


  

På disken står ett "Tandtroll" och det vill man helst undvika...  


  

En gottegris finns på barn-lekhörnan, den vill man också försöka komma undan...  


Myrna tog röntgenbilder först eftersom jag inte varit dit på 1,5 år på grund av ryggen och nu sist förkylningen. Det fanns tack och lov inga hål och det såg jättebra ut. Det var endast längst bak både uppe och nere som det hade blivit små tandfickor men inte alarmerande. Hon trodde det berodde på att det var så länge sen jag var dit. Hon putsade sen upp tänderna så dom blev lite vitare, det syns väldigt väl på framtänderna som hade fått lite mörkare yta. Det kan bero på kaffe, men det vill man ju inte vara utan...  . Hon tycker jag har många tänder och bra tänder för att vara min generation och det får man vara tacksam för.


  

Jag skall använda Gingival Gel ett tag som är bakteriedödande men bara på dom bakre tänderna. Man trycker upp lite gel och rullar sen runt med mellanrumsborsten. Jag har sånt bra läkkött så det kommer att fixa sig snabbt. Eftersom det är en sån härlig stämning därinne så känns det nästan som ett nöje att gå dit..    Nu känns det så rent och tandstensfritt och det gör att man känner sig fräschare

 

  

Rolig animerad kortfilm


 


Här ser ni härliga och glada Myrna som även driver City Skor i Vaggeryd. Det är en kvinna med många strängar på sin lyra.                                                 

                                  
 


Hello New Patient med Charles Sawyer

 

A-G och jag skulle ha gått på gymmet i dag men vi går i morgon istället, vi brukar pussla lite med dagarna, huvudsaken är att vi får två gånger/vecka. När jag åkte in till Skillingaryd i morse så var det inget vidare väder för det både blåste och regnade. När jag tittar ut nu så verkar det bli lite sol i dag och vi hade 3 grader varmt i morse. Ha en fortsatt fin dag



#Munhålan #Myrna #Tandhygenist #Tandtroll #Gottegris #Tandfickor #Gel #Charles
  

Av Malin wiper - 28 januari 2016 06:20

  

God morgon kära läsare. I dag rullar det på med en massa aktiviteter. Först skall jag till Tandhygenisten i Skillingaryd. Munhålan. Jag har just nu problem med nätet igen. Det är några sekunders fördröjning på  texten, så det tar en enorm tid att få  in ett inläggg. 

 

Status Quo med Paper Plane. Dom har spelat in låtar aquostic och jag tycker det låter bra. Min svåger är en Status Quo fan och han har bränt in två cd-skivor åt  oss som vi skall lyssna igenom. Han har sett dom flera gånger live i Göteborg

                         


För mig kändes det som lördag i går eftersom vi reste bort. Fast det var ju "lilla lördag". Önskar er nu en fin torsdag. Sköt om er      

 

 

 

#Status #Munhålan

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards