Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 januari 2016

Av Malin wiper - 25 januari 2016 18:00


  

Min son skickade över några bilder som han tagit på oss när vi hälsat på honom i Enköping. Jag har bilderna själv också men han har satt in dom i ett program där dom blir lite rörliga. Varning för illamåenden på grund av skakningar...  


  

Min man gör fredstecken och ser lite rolig ut                                        


 


Nere vid båhamnen i Enköping där vi gick omkring och myste med sonen vid ett annat besök

 


 

Ett litet klipp som min son mejlat över till mig. Det är en liten test till en kommande musikvideo.



Här passar lite skakiga huvuden från The Beatles med Twist and shout in. Klicka här för att se ett klipp med dansen Twist. Som jag skrivit förut så gick jag på danskurs och lärde mig många danser från grunden i tidiga tonåren.

 

   


Så här ser det ut att dansa twist på ett ungefär. Det gjorde jag till Let's twist againe med Chubby Checker men rätt snart efter det så svängde modet och danserna till mer pop, rock  och protestmusik. 

 

                     

 

 

 #Son #Enköping #Skakningar #Fredstäcken #Båthamnen #Beatles #Chubby#Twist

Av Malin wiper - 25 januari 2016 13:00


              

Hurra! Nu har vi sammanlagt tränat en månad på Gym Plus. Vi håller oss tills vidare med 2 gånger/vecka på grund av skador. Så småningom kan det bli 3 gånger/vecka. Förkylningen och ländrygg gjorde att jag missade flera gånger tyvärr, men jag kände sist att man hade ändå inte mist all kondition.

 

 

 

Jag tog bara en bild från Gym Plus denna gång och det är när min väninna drar i ett handtag.


 


När vi sen var inne i omklädningsrummet så visade A-G upp sina snygga sockar som hon stickat. Det är sk trollgarn som går i ett, det blir mönster automatiskt. Hon är otroligt bra på både att sticka, virka och sy.

 

 


Efter gymmet blev det en fika på Ritz Konditori. Nästa gång fikar vi hos oss för vi turas om en gång i veckan, men på måndagar fikar vi ute.

 


Frazey Ford med Dylands One More Cup of Coffee.


 


Fruktiga bakelser                       

 

 

 


Sen gick vi in en sväng på Acleja och där visade Kristina upp en stor flaska som man kan ha på golvet med höga blommor. Dom finns i två färger. Fattar inte hur jag höll kameran för bilden var så sned så den gick inte att räta upp helt. Vi tog även en sväng in till Selma Kläder som har rea men det inlägget kommer in lite senare. Christian har varit ute på inköpsresa så det kommer att bli spännande att se trenderna inför vår och sommar vad gäller blomkrukor

 

 

 

Christian som driver stället och hans man har en Dvärgschnauzer som heter Moa. Hon är jättefin men det var svårt att fota för hon rörde sig så fort 

 


Den här veckan är fullspikad med olika aktiviteter så det är bara morgondagen jag har helt fritt. Det behövs lite schemaläggning så man inte blir helt försoffad. Just nu mår jag rätt bra och kroppen börjar lyda mig så man får passa på.       

    



#Gym #Ritz #Acleja #Dvärgschnauzer

Av Malin wiper - 25 januari 2016 07:45

 



 



Ledtråd till min gissningstävling: Inte strypa, bara lyfta

 

 

 


 

Klicka här för att komma in på inlägget ang min gissningstävling

 

Nu är jag uppe med tuppen och skall möta upp A-G för ett träningspass på Gym Plus. Sköt om er och ha en fin början på veckan

 

 

 

 

#Gissningstävling #Ledtråd

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards