Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 januari 2016

Av Malin wiper - 23 januari 2016 13:00



                 

               All music




Charlie Gracie  med Cool Baby. Tänk vad stilarna har ändrat sig genom åren. En bit in på klippet får vi se rolig dans också av ett gäng killar. Sångaren hade jag inne i min blogg för några år sedan och fick då en kommentar från "Åke R" som hade honom som favorit. Jag hade inte en aning om vem Charlie Garcie var innan men jag letar rätt mycket på Youtube och ibland dyker det upp sånt man aldrig hört förut. Åke skrev då i kommentaren att Charlie Carcie hade kommit ut med en ny skiva "An Angel on my Shoulder"Charlie Gracie (född Charles Anthony Graci 14 maj, 1936 Philadelphia)  är en amerikansk rock'n' roll sångare och gitarrist

 

 

 

Coffee Chair

 

 

Era un meraviglioso Sabato (Italienskt) och betyder: ha en underbar dag

 

Ciao!

 

                

 

PS glöm inte min gissningstävling som håller på till 29 januari. Jag visar inte gissnigs-kommentarerna förrens tävlingen är över

 

   

 

 #Charlie #Cool


Av Malin wiper - 23 januari 2016 08:00

                                      


  

I onsdags var vi ner till Frejas Bod second hand för att lämna lite saker vi rensat ut från vinden. Som ni ser så har vi mycket snö överallt.                                                  


  

Dom har ändrat om där och gjort jättefint. Hyllor där mycket får plats och ger även rymd åt övriga rummet. Det ser mycket större ut men det finns lika mycket att kolla på. Om ett tag så kommer man även att kunna köpa sig en fika där och det skall bli kul. Stället ligger bara ett stenkast från oss              


  

En gul läcker arbetsstol som kostar 100 kr.                     


  

En gammal skolbänk som har ett grönt underrede. Såg lite annorlunda ut. Ekipaget kostar 300 kr                     


  

Saknar man ett gitarrfodral så finns det att köpa där också


  

Här ser ni två av dom trevliga kvinnorna som arbetar där. Jag har även sett två killar som arbetar där och en av dom har jag redan hunnit fota. Vi träffade även en granne Mrs "C" som vi umgicks lite med när vi hade vårt egna hus. Vi satt oss ner en stund och pratade och hon är så lättsam.


  

Jag hittade denna läckra citronpress i porslin för 30 kr och kunde inte motstå den. Min man har redan testat den och säger att det är den bästa han haft 


  

Vi hade bara tänkt lämna saker men kom därifrån med ytterligare en sak. Denna porslinsflicka som spelar fiol, den föll jag pladask för. Tyvärr är stråken borta men vi skall kolla om vi inte hittar nåt när vi är i storstan som vi kan sätta dit istället, som liknar en stråke. Den kostade bara 80 kr och är högre än sakerna vi hade mellan blommorna i rumsfönstre förut, den mäter 28 cm. Klicka här för att komma in på en sida där porslinsfiguren finns, den kostar där 400 kr. Märket är Tengra och den är handgjord i Spanien, Valencia och går under namnet "Girl playing Violin Figure". Den är mycket kraftfullare i verkligheten

 

Taylor Davis med  He's a Pirate  

 

   

Likör hörnan som sett lite olika ut och hade en röd matta på slutet. Jag ville ha en hörna där man satt och myste med ett glas vin, öl eller alkoholfritt. Visste inte vad jag skulle kalla hörnan så jag frågade A-G och hon föreslog "Likörhörna"...  och så blev det. Likörhörnans soffa är nu uppdelad i två och står i hallen

          

 

       

            

#Frejas #Second #Hyllor #Gul #Skolbänk #Gitarrfodral #Kvinnorna #Granne #Citronpress #Violin #Taylor

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards