Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 januari 2016

Av Malin wiper - 6 januari 2016 10:00


  

Jag var in på Madame Ediths sida för att kolla kycklingrecept och hittade ett som jag lagade till lunch i går. Jag använde mig av 2 st kycklingfileér som jag tinade upp på ett lock. Sen skar jag dom i bitar. 

 

Klicka här för att komma in på hennes sida och ta del av receptet. Receptet är för 5 personer men vi är bara två så jag fick göra om lite och gjorde några fel så det blev lite för mycket sås men det rättar jag till nästa gång vi äter rätten.

 

   

Dessutom skulle jag ha brynt kycklingen i stekpannan före och sen satt i stekgrytan men det funkar inte i hjärnkontoret just nu. Eftersom vi inte är så förtjusta i vitlök så finhackade jag purjolök istället och fräste med kycklingen. Fast jag skall ändå ta med vitlök nästa gång men då i form av vitlökspulver som är lite mildare. Jag använde mig av två stora kycklingfiléer och det räckte gott och väl till 2 personer

 

   

Det skall vara pasta till rätten och vi hade så mycket kvar av bönpastan så den använde jag mig av. Den kommer från Risenta och är 100% ekologisk. Nästa gång skall vi testa med en vanlig pasta som vi köpt på Rekohörnan i Jönköping och den är också helt ekologisk.

 

   

Såsen skall även kryddas med Soya och då hittade min man en som innehåller 43% mindre salt. Kikkoman soya        

 

   

Till detta skall man ha knaperstekta baconbitar som man strör ovanpå kycklingen. Jag kokade även upp lite morötter till anrättningen. Det blev väldigt gott och smakrikt så denna rätt kan jag rekommendera.

 

   

Min man åkte in till Jönköping ensam en dag för att handla lite. Han gick då in och kollade på Åhlens som hade rea. Hittade dessa två skalknivar som var kraftigt nedsatta i pris. Jag har en sån sen förut men den har svart skaft och vitt blad. Dessa går jättebra att skära frukt och grönsaker med. Vassare än man tror när man ser dom, tänk vad snygga knivar är numera. 


I dag kom vi på att min man har ledigt för det är ju trettondan i morgon. Vi blev glatt överraskade..  . I går hjälptes vi åt att plocka bort julsakerna så nu är ordningen återställd, vi hade inte så mycket för vi hittade inte allt. Hoppas ni får en fin trettondag kära läsare   




                   



Mia Martini med Almeno Tu Nell'Universo 

   

 

 #Edith #Kyklingrecept #Purjolök #Bönpastan #Soya #Baconbitar #Mia

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards