Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 januari 2016

Av Malin wiper - 3 januari 2016 09:00

  

Nu har jag fått vända blad i min nya stora fina "Retrokalender" som jag köpte av en av A-G:s barnbarn. Vad visade väl sig där om inte en bild från filmen "Blue Hawaii" med Elvis Presley. Vilken bra början                           


Vad passar väl då inte bättre än en låt med Elvis från Filmen Blue Hawaii. Klicka här för att se ett annat klipp från filmen. Klicka här för att se filmens trailer


  

Jag gillar dessa gamla "Technicolor" filmer med dess färg.



Här ett annat klipp från filmen med låten No More In blue Hawaii. Där får man se en Elvis i toppform och i badbyxor..  

 

I går morse var jag rätt pigg när jag vaknade men det höll inte i sig länge. Jag brukar inte sova mitt på dan men jag blev så trött så jag la mig och vaknade inte förrens några timmar senare. Hostmedicinen är väldigt effektiv men den gör att magen slutar fungera och det känns inget vidare så jag kan nog inte ta den många dar till. Det känns som influensan är på väg att släppa sitt grepp lite men den är seg och jag kommer att ta det lugnt några dagar till för säkerhets skull. Jag har fått säga nej till saker nu på grund av att orken inte finns och sen kan jag inte prata så mycket utan måste vila rösten. Nu hoppas jag ni får en skön söndag så här före vanlig vardag igen

 

 

                               

 

 

#Retroalmanacka #Elvis #Blue #Hawaii 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards