Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 januari 2016

Av Malin wiper - 1 januari 2016 10:00



                             




Ja då var det 1 januari 2016 och jag hoppas vi alla får ut nåt bra av året. Vi missade tolvslaget eftersom vi var helt utpumpade, men jag hade skrivit ett inlägg före som jag tidsinställde. Vi åkte in till Jönköping en tur i går eftersom jag var så pass bra i ländryggen och hostmedicinen som jag fick nu håller i sig i 2-3 timmar då man slipper den värsta hosten. Det var nog lite dumdristigt att åka in för jag kände att krafterna tröt. Denna influensan är svår att bli av med. Vi var så uttråkade och rastlösa så vi kunde inte låta bli men vi gjorde inget annat än fixade några ärenden och tog en fika på Lindströms som ligger på fina Torpa. Vi fikade alltså två gånger ute i går, rena rama Café-racet.



Det var full fart på Lindströms Café/Konditori som togs över för ett tag sen av Malmborgs Konditori. Victoria Stenkula som även driver Malmborgs Konditori och Malmborgs Lilla tillsammans med sin man Gustav. Victoria var där denna dag och det var kul. Vi pratade lite och kramade om varandra, hon är så glad och spirituell så det smittar av sig. Även hennes dotter var där och hjälpte till lite och hon hade en häftig tomtemössa på sig, en cool liten tjej.

 

Klicka här för att se när vi var dit på deras invigning


  

Som jag skrev förut att vi inte hade några restriktioner denna dag så min man tog både en godbit och en krämbulle. Jättegott alltihopa. Själv tog jag en godbit och en pepparkaka. Sen bjöd Victoria på ett gräddwienerbröd men jag orkade inte mer. Det är sällan jag tappar matlusten men denna förkylning gör att man inte har samma sug.


  

Vid bordet bredvid oss satt en jättetrevlig man som vi pratade med hela tiden. Han hade en läcker skinnhatt som låg där på bordet. Han kom från Boden ursprungligen precis som min man så dom hade många samtalsämnen. Han har bott i Jönköping i 30 år och många av åren just på Torpa. 


  

Jag ville fota denna tårta och då frågade Victoria om hon kunde hålla upp den, det uppskattades och den var jätteläcker                            


  

Sen stängde dom 13.00 så vi vandrade sakta bort till bilen för att åka hem. Såg denna cykel där det var lagt en blomkrans som lyste upp

 

  

Stenhusen på Torpa är jättefina och välskötta. Många har såna här fina genomgångstunnlar till sina innergårdar. Det är ett lugnare och behagligare tempo på Torpa än inne i centrum så det passade oss bra och vi ville ändå få nån upplevelse av nyårsafton 


Jag gillar såna här dörrhandtag som är ca 1950-1960-talet


    

Balkonger som andas lite medeltid (ev grekiskt), ack så snygga och annorlunda

 

Eftersom jag kan ta hostmedicinen 3 gånger/dag så tar jag sista gången innan jag lägger mig och då dämpas hostan. Man får ta 10-15 ml/gång men jag tar bara 5 ml eftersom man blir lite avtrubbad av den. Det är många som drabbats av denna långvariga influensa. Nu är det lugna gatan som gäller med vila och ev filmtittande. Hoppas ni hade en fin nyårsafton med positiva upplevelser. Ha nu en skön och vilsam nyårsdag.         

 


Lite vackert att njuta av  

 

 

 

#Januari #Hostmedicinen #Lindströms #Torpa #Godbit #Skinnhatt #Victoria #Tårta #Blomkrans #Stenhusen #Dörrhandtag #Balkonger

Av Malin wiper - 1 januari 2016 00:00

              



               





Indigo Choir med I'll be missing you. En både vacker och häftig version kryddad med rap. Klicka här för att komma in på en sida för att se bilder på gruppen och även se fler klipp

 

 

                 

 

   

 

 

Skål för det nya året 2016 må det bli ett bättre år. Här blev det alkoholfritt på grund av medicinering. Det går mer och mer över åt det hållet men ibland kan det vara gott med en öl, ett glas vin eller likör.

 

                                   

                                  

  


#Indigo #New #Rap

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards