Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 november 2015

Magen, bilen och Kiropraktorn.

Av Malin wiper - 17 november 2015 08:00

 

Bild från förra julen med julpynt på vårt skoskåp i hallen


Min mage börjar så sakta lugna ner sig för jag har bara druckit vatten, te och ätit lite välling. Det är tydligen nån virus som går nu som sätter sig på magen. Det är så tråkigt att jag inte kunde gå på gymmet i går med min väninna. A-G gick dit ändå så det var bra och diciplinerat gjort.

 

   

Min väninna gick till min mans arbete efter gymmet och lämnade över dessa två tidningar plus blomman på bilden under...  hon är väl för gullig och omtänksam. Jag blev jätteglad och har börjat läsa tidningarna där man hittar mycket av allt möjligt. Både tips, noveller och annat. 

 

   

Här ser ni blomman som passar så bra i krukan 

 

 

                                                    

 

     


I går lämnade vi in vår bil för att byta ut bromsrören som blivit lite rostiga och sen var det även problem med det elektriska. Det blev på vårt Mekonomen denna gång för vi har ett tillgodokvitto där men det räcker inte för att täcka upp allt. Hoppas det inte blir nån stor avbetalning före julen. Min man har också problem med sin rygg och nu har det eskalerat så han hade en tid till Kiropraktor Michael Scher i går och då fick han ta bussen in till Skillingaryd, bussen var försenad så han höll inte på att hinna dit trots att han var ute i tid. Min man är väldigt nöjd med behandlingen och var så lättad när han kom hem. Han hade 8 låsningar några mellan revbenen också. Kiropraktorn rättade till allt men sa till min man att han måste röra på sig mer. Han har en ny tid i december. Han  såg så lättad och värkfri ut när han kom hem och hans ögon var mycket klarare och inte så plågade. Vad glad man blir att vi har en sån skicklig kiropraktor i vår närhet.      

 


Jag skall försöka gå ut i dag en promenad för jag har börjat stelna till. Fick träningsvärk av att gå på gåbandet när vi var till gymmet sist och det känns häftigt. Nu skall jag göra allt för att kunna gå dit på torsdag och mår jag bra så blir det söndag också annars blir det bara en gång denna veckan. Eländet fortsätter i världen och man törs knappt kolla på nyheterna.  Dom visade en film på han som misstänks vara hjärnan bakom attentatet i Paris, han hade spelat in den själv. Det vände sig i magen av illamående och avsky när man såg klippet

 

 

   Ha nu en fartfylld dag kära läsare och sköt om er 

 

 

 

#Mage #Gym #Bil #Mekonomen #Kiropraktor 

 
 
Inger Rozén

Inger Rozén

17 november 2015 11:58

Hej!
Jag hoppas att du är bättre nu med ryggen.Så roligt det är att läsa tidningar som dessa.Och kan du tänka dig i veckan fick jag en sådan blomma av min granne.Vi som bråkat om fimpar.Undrens tid är inte förbi.Kram,Inger

http://chintohs blogspot se

Malin wiper

17 november 2015 13:38

Ryggen är bättre men magen är lite si och så men det är nåt som går nu så det är bara att gilla läget

Ja du man kan hitta många tips i dessa tidningar och dom har hållit sin kvalitet

Vad kul att du fick likadan blomma och som du säger så är undrens tid inte förbi ;) ;)

Ha en fin dag
kram
Malin

 
helga

helga

17 november 2015 12:34

Vad kul att både du och jag börjat gymma. Det är skönt och roligt faktiskt!

Kiropraktor har jag gått till en gång också och de är verkligen duktiga. Hoppas du snart mår bra i magen.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 november 2015 13:39

Rolig att du också går på gym och tycker det är kul. Man mår ju så bra efterråt

En bra kiropraktor är guld värd

Magen går lite upp och ner men är bättre än förut

Ha en skön dag
kram

 
helga

helga

17 november 2015 12:35

Jag såg också det där nyhets-inslaget och jag håller med dig. Vilken nonchalant och otäck person han är. Hur kan man bli så sjuk i huvudet?

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 november 2015 13:41

Ja du hur kan man uttrycka sig så iskallt. Håller med dig

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards