Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 november 2015

Michael Scher- helande händer.

Av Malin wiper - 10 november 2015 17:00

  

Mr T meddelar: I går skjutsade jag min fru till Skillingaryd där hon hade en tid hos Kiropraktor Michael Scher. Hon var så glad att hon fick en akuttid för det har varit jättejobbigt för henne med nacken och axlarna. Malin har aldrig förut haft besvär med axlarna utan bara nacken och  sist ländryggen som han fått rätt bra bukt med 

 

                              

        Wikipedia 

 

  

Här sitter jag och läser en tidning medans jag väntar. Vi träffade en tjej i väntrummet som sa att utan Michael Scher så hade hon inte kunnat arbeta för hon var så dålig när hon började gå hos honom. Känns som han har magiska händer    


  

Här ser ni Michael Scher vid ett av sina konstverk. Han har många järn i elden. Malin blev mycket bättre efter behandlingen men det var stora spänningar och låsningar både i axlar, nacken och mellan skulderbladen. Han fick arbeta rätt länge och det gjorde ont men när man vet att det blir bättre så står man ut. Malin dikterar vad jag skall skriva. Han sa även att hon gått på lite för mycket på gymmet för han menade att hon inte skulle ha några tyngder på maskinerna och inte hålla på sån länge som 10 minuter. Michael sa att hon skulle göra alla övningar men bara nån eller några minuter och och utan motstånd för det tar tid att bygga upp muskler runt skadorna. När vi gick därifrån så mådde min fru mycket bättre men i dag så är hon öm efter behandlingen och är inte bra på ögonen och det kör lite i ryggen och nacken men han har ju rotat runt och när skadan är så långt upp så påverkar det hela huvudet. Det är nog bättre tills i morgon. Vi hade tänkt åka på anhörigträff hos hennes mamma på torsdag men jag tror inte det kommer att gå ändå. Att sitta i bilen och spänna upp sig är nog ingen idé.

 


#Michael #Kiropraktor #Skillingaryd

 
 
Inger Rozén

Inger Rozén

10 november 2015 19:01

Hej!
Så tråkigt för Malin,men bra att ha en gubbe som ställer upp.Ja faktiskt man kan träna för mycket.Det säger min son som håller på med sånt.Idag var jag ute med gräsklipparen,tänka sig november!Kram till er båda.IngerChintohs blogspot.se

http://chintohs blogspot se

Malin wiper

11 november 2015 07:33

Mr T här: När man går för länge med låsningar i leder så tar det ett tag att bli av med dom. Och ont gör det. Det kanske blir en grön jul? Såg en pensé som blommade för fullt. Må så gott ni också.

 
Ingen bild

Dubbelfarmor

11 november 2015 10:40

Vilken klok person, som säger precis samma som det är sagt till mig. Ska jag på gym så är det inga vikter som gäller. Har man de skador vi har så ska man inte belasta utan bara ta det försiktigt. Du har varit duktig och inriktad på att komma till rätta med dina problem men det blev nog för mycket. Hoppas att du snart är tillbaka utan extra besvär. Jag vågar inte gå på gym eftersom det inte ger mig den effekt jag behöver. Tvärtom! Låsningar är jätteonda och tar sin tid. Jag är ordinerad att själv hitta det jag orkar med och som inte gör än mer skada. Inte så lätt ... Kram till dig och skönt att mr T kan vara stöttande och följa med dig till den som kan hjälpa dig. :)

Malin wiper

11 november 2015 13:31

Jag är in som hastigast själv. Ja du han är verkligen klok den mannen. Jag fick mig en tankeställare och det är inte säkert jag klarar detta med gymmet på grund av just nackskadan. Jag får träna benen istället. Bra att du inte går på gym då utan tar till andra metoder som passar bättre

Mr T är min livlina. Jag ringer dig i morgon ang utlottningen så vi kan bestämma en dag då vi kan träffas och min nacke är bättre.

Ha en skön dag vännen
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards