Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 november 2015

Gym Plus träningspass 15 och en fika på Jonssons.

Av Malin wiper - 5 november 2015 12:00

  

Jag var på gymmet kl 08.45 och som ni ser så är det tomt på folk, kändes lite ensamt när inte A-G var med och jag kan inte skriva under på att "ensam är stark". Klicka här för att komma in på Gym Plus facebook


  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild som handlar om ett intressant projekt med träningsredskap som energigivare


  

Jag satt i alla fall igång med att träna på denna roddmaskin där man värmer upp. Tyvärr kom jag inte upp i samma tid som när min väninna är med för då kan vi prata lite också och då går tiden fortare. Är ändå glad att jag kom iväg för efter 10 minuter på denna så känner man sig redo för resten av övningarna 

 

 

Jag filmade lite när jag satt på roddmaskinen och i bakgrunden hör man lite musik från ett radioprogram


  

När det var dags att gå ner på bottenvåningen för att träna på en maskin, bollen och stretching så såg jag att en dörr var öppen och  blev lite nyfiken. Det visade sig vara "spinningrummet" som var rätt stort. Hade jag varit helt oskadad så skulle det ha varit roligt att testa på sånt också. Fast man vet aldrig hur läget ser ut om ett år


   

      

När jag var klar så så hörde jag en knackning på rutan och där stod min man. Han hade varit och tagit influensasprutan. Det behövs inte att gå till Vårdcentralen som ligger avlägset utan i detta hus till höger efter tunneln så kan man få den fram till 16.00 i dag, antar att det gäller många dagar framöver. Det är där det är tänt i fönstren till höger. Så jag promenerade upp mot huset som ligger bara ett stenkast från ICA och Swebank. Jag har tagit influensasprutan i 2 år på grund av att jag gått igenom operation och även andra krämpor som gjort mig nedsatt.  


 

När det var klart så mötte jag min man på torget. Han hade kafferast och eftersom han var ensam så gjorde vi sällskap till Jonssons Konditori för att efternjuta (min mans uttryck) en stund        


  


  

Mr T tog en tekaka med sill och ägg. Jag ett rågbröd med ost, jättegott

 

          

Smörgåsarna och lite fina dekorationer i deras fönster

  

Här ser ni härliga Maddelen som arbetade denna dag. Dom har honung att sälja just nu som är närodlat                                       

 

  

Närmare bestämt av Roland Gustavssons Bigård i Skillingaryd

 

           



  

Tur att vädret är så milt nu när dom börjat riva upp stenbeläggningen för att lägga ny mellan Konsum och ICA. När jag sen kom hem så hade jag mina röst- och andningsövningar som väntade att bli gjorda också. Jag måste nu skriva ett schema så jag kan bocka av. 



#Gym #Roddmaskin #Spinningrummet #Influensasprutan #Jonssons #Maddelen #Honung


 
 
Anna-Karin

Anna-Karin

5 november 2015 14:39

Tack för dina tips till mig om träningen, Malin. :) Jag får se vad jag väljer så småningom. Yogan har jag nyss slutat med nu. Jag tränar yoga hemma i alla fall och så promenerar jag.

Så energisk du är och jag tänker när jag läser att du måste ha fullt upp med all din träning, också den att behöva träna rösten och andningen. Ta väl hand om dig!

Kramar/Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

5 november 2015 15:50

Varsågod vännen. Härligt att du gått på Yoga för sånt får en att slappna av och andas rätt. Det gör att man blir mindre uppspänd och stressad. Jag skall börja på yoga till våren men nu har jag för fullt upp. Tack för dina snälla ord, jag är tvungen att träna för att må så bra som möjligt. Detta med ländryggen gjorde mig deprimerad men nu är det på en nivå som går att stå ut med. Ibland känner jag inte av det alls utan det är mest när jag åker bil.

Röstträningen tar verkligen tid men den är under en viss tid så det får jag stå ut med. Sen kommer jag automatiskt att ha förändrat min andning och röst

Ta hand om dig själv också goa du

kramar

 
Ingen bild

drashti shahhttp://www.examhelpline.in/

2 september 2017 14:02

Thanks for providing such nice information to us. It provides such amazing information on <a href="http://www.careinfo.in/">care</a>as well
<a href="http://www.carebaba.com/">Health</a>.The post is really helpful and very much thanks to you. The information can be really helpful on health, care as well as on
<a href="http://www.examhelpline.in/"> exam</a> tips. The post is really helpful.
Thanks for providing such nice information to us. It provides such amazing information on <a href="http://engineering.examhelpline.in/">engineering Exams</a>

Malin wiper

4 september 2017 09:44

Ha en fin början på veckan
Hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards