Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2015

Anders Jonasson Organ Trio på Malmborgs Konditori.

Av Malin wiper - 18 oktober 2015 17:10

 

Vi åkte iväg i går till Jönköping för att vara med på Malmborgs Konditoris musikcafé. Det var så vackert utefter vägen så bildsinnet fick sitt. Även vädret är helt otroligt fortfarande och solen gassade så man nästan bländades


  

Utanför Malmborgs fanns lite utemöbler kvar fortfarande. Det satt en man och fikade där ett tag                   


  

Här ser ni den eminenta trion som går under namnet Anders Jonasson Organ Trio. Anders sitter till vänster med sin gitarr.


Ett av klippen som filmades, min man och jag turades om. Tyvärr så glömde vi den bättre kameran så korten kort och klipp blev inte som vi ville, men det får duga


  

Det blev lite slarv i går med bakelse och bulla men vi njöt och får ta nya tag.     


  

Anders Jonasson lever sig in i sitt gitarrspel och alla tre är otroligt skickliga improvisatörer. Dom som var där satt och diggade medans dom njöt av sitt kaffe med gott dopp.

 

 Här spelar trion You are the sunshine of my life som Stevie Wonder fick en hit med 


Organisten har en otroligt bra koordination som spelar bas med vänsterhanden, höger hand på övre klaviaturen. Tråkigt nog hade han blivit bestulen på hela sin musikutrustning så han fick låna ihop till nytt för att kunna medverka 


  

Anders drar av ett solo. Flera gånger hade jag sån lust att gå upp och dansa till musiken med min man...  Det svängde så otroligt bra. Häftigt om det hade funnits ett litet dansgolv...  

 

  

Likaså den skickliga trummisen. Alla tre är rutinerade musiker som det är en fröjd att lyssna på



Här ser ni hela gänget som jag ville fota i den nya delen av Konditoriet. Det är glada killar som har en härlig humor


    

Jag fick fota dom duktiga tjejerna som gjorde ett bra jobb och spred glädje och proffesionalitet    


  

Jag fotade den nya delen innan den togs i bruk. Jättehärliga möbler. Det kommer ett musikklipp till som jag inte får in här, blir för långt inlägg. A-G och jag var på gymmet i morse och känner oss i toppform nu. 

  

 

  


#Malmborgs #Orgin #Anders #Tjejerna #Stevie 

 
 
Inger Rozén

Inger Rozén

19 oktober 2015 20:14

Hej!
Så trevligt det ser ut att ha varit.Här är sig likt och löven faller ner.Trista tider som vi går till mötes.Men tur är,jag har Bonde söker fru att glädjas åt.Kram,Inger

http://chintohs blogspot se

Malin wiper

20 oktober 2015 07:19

Vi njöt verkligen. För mig är hösten och vintern bra tid, men det är nog ovanligt ;). Jag missade detta program i går men då får man se på tv4 play

Ha en skön dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards