Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2015

Miss Elsas!

Av Malin wiper - 15 oktober 2015 07:30

  

När jag följde med min man till Jönköping i tisdags så passade vi på att gå in på Miss Elsas second hand där man kan hitta märkeskläder till bra priser. Vi har varit dit två gånger tidigare men jag kan inte länka till detta eftersom det blivit fel hos mig på sökfunktionen så jag kan inte söka efter inlägg. Har skrivit två gånger till bloggplatsen men inte fått detta lagat än.


  

En del av lokalen 


  

Klicka här för att läsa om Pia Partanen som driver Miss Elsas second hand. Jag fotade henne och hon är lika fin och trevlig som hon ser ut på bilden. Klicka här för att läsa lite mer


Det fanns massor av fina stövlar, kängor och andra skor som såg jättefina ut  


  

Höga läckra stövlar som stod i ett av fönstren


  

Kappan till vänster är helt rätt i modet i höst och vinter. Den vinröda skinnjackan är en tidlös modell


  

Lite av varje


  

Jättesnygga höga stövlar med med detaljer upptill och ett par svarta moccakängor med kilklack


  

En annan del av lokalen och längst fram ser ni min goa man som tar sig en vila medans frugan kollar runt

 

  

Sen sist har tillkommit en stor hylla med lite andra saker man kan köpa såsom blommande te. Dom köpte vi en påse av så vi får se när blomman öppnar sig

 

Jag visar hur teblommorna ser ut som vi köpte hos Elsas när vi tar vår första kopp


  

Lejopardmönstrad kappa                                  


    

Lite annat snyggt på en provdocka


 

  

Själv hittade jag ett par kängor som såg helt oanvända ut och sulan under var otroligt fin och räfflad så dom passar verkligen i vinterväglag. dessutom är dom varmfodrade och har blixtlås på insidan och dessa dekorativa spännen på utsidan. Hör och häpna jag fick bara betala 95 kr för dessa läderkängor av märket Vox Shoes

 

   

Jag hittade även denna kofta med polokrage och blixtlås. Den fick jag för 60 kr men den är en storlek större än jag brukar ha men går jag ner i vikt så kommer jag att sy in den lite. Jag är väldigt förtjust i polo både vida och lite snävare. Den kan inte heller vara så mycket använd

 

    

Jag är uppe med tuppen varje dag nu och ligger sällan till 08.00 Gör mig nu iordning för gymmet som kommer att ta längre tid i och med mer övningar och stretching. I går blev jag förvånad när posten kom för det var en kallelse till Logopeden 27 oktober. Trodde det skulle dröja flera månader minst som det ser ut i vården i dag. Det känns väldigt positivt än om det kommer att bli jobbigt och många övningar att genomföra, men vad gör väl det om jag kan få tillbaka mitt skratt.

 

 



#Elsas #Jönköping #Second #Pia


 
 
Åke

Åke

15 oktober 2015 08:17

Riktigt fina fynd :) Lycka till med träningen!

http://www.nacka144.se

Malin wiper

15 oktober 2015 08:18

Ja du både kvalitet och billigt

Tack snälla du för dom orden, det blir lite jobbigare framöver men det gäller att ta en övning i taget och inte stressa upp sig

Ha en skön dag

 
Ingen bild

Annelie

15 oktober 2015 16:21

Wow, vilket fynd du gjorde på dina boots.. 👍
Kramar Annelie

Malin wiper

15 oktober 2015 17:35

Ja du jag blev väldigt förvånad och glad ;)

Ha en skön kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards