Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2015

Gym Plus, uppföljning av övningar.

Av Malin wiper - 14 oktober 2015 15:26


  

i dag på eftermiddag var det dags för oss "Ladies"..   som vi kallas för att få uppföljning och nya instruktioner av Mikael Johansson som driver Gym Plus. Jag trodde att jag skulle måsta byta två maskiner men det visade sig att jag gjorde lite fel dessa 7 dagar så jag har spänt upp nacken men nu blev det helt rätt och jag kände att det var ryggen som blev påverkad men på ett bra sätt. Han la sen till en övning där vi skall använda hantlar och efter att vi utfört hela vårt program så skall vi tillämpa 3 stretchövningar. Dom gjorde att jag slappnade av i nacken och när jag kom hem var jag inte alls lika uppspänd.

 

Denna maskin som vi testade förra gången skall vi undvika eftersom jag har en konstgjord höftled och min väninna har en annan åkomma. Den framkallar vibrationer och man skall stå med böjda knän och det gjorde inte vi                    


Här ett filmklipp jag tog när Mikael visade oss en hantelövning som man både kan göra när man sitter på bollen eller när man står upp. Det är så härligt att jag har min väninna med mig för vi kan hjälpa varandra och hålla koll för det tar ett tag att ta in allt det nya             


  

När han var klar med A-G och mig så frågade jag Mikael om han ville visa nån värstinövning för han är så otroligt vältränad. Här en bild på när han satt igång. Se klippet nedan hur fortsättningen ser ut. Mikael är otroligt glad, trevlig och proffsig på det han gör. Trots att han har en härlig enérgi så känns det inte som han stressar utan har en ängels tålamod. Det kommer att bli mycket ang gymmet framöver för det är min prioritet för att må så bra som möjligt. Jag tänker inte ge mig för man känner hur livsandarna vaknar till efter varje pass.

 

Här ser ni Mikael när han gör övningen som kräver en vältränad kropp    

 


Ur högtalarna strömmade energimusik med Scooter då vi var i källaren där några av våra träningsredskap finns. Jag har haft Scooter inne förut några gånger i min blogg eftersom jag använde deras musik dom åren jag motionsdansade (hemma) under ett antal år. Klicka här för att höra en låt med Scooter

 

   

 


  

Min väninna A-G kommer och hämtar mig i morgon bitti för då skall vi träna igen på gymmet och tillämpa dom  extra övningarna och sen stretcha. Vi kommer  att få vara på gymmet lite längre eftersom vi har mer att göra nu. Jag önskar er en färgstark höstkväll

 

 

 

                                                   

 

 

  

 


#Gym #Uppföljning #Mikael #Ladies #Värstingövning

 
 
Ingen bild

Annelie

14 oktober 2015 18:51

Den övningen ni ska göra antagligen sittande eller ståendes med hantlarna ser ju inte allt för betungande ut, men det är de säkerligen,sådana "lättare" övningar kan vara nog så jobbiga.
Killen måste ju ha otroligt bra magmuskler med den övningen han gjorde.

Varma kramar Annelie

Malin wiper

14 oktober 2015 19:37

Det är detta med koordinationen som är jobbig när man är ovan. Det ser lätt ut när Mikael gör detta. Man måste ha armarna rätt varje gång och vi är ju nybörjare ;)

Han har verkligen en vältränad kropp som klarar mycket

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards