Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2015

Vaggerydsdagen 2015, blandade bilder...

Av Malin wiper - 30 augusti 2015 08:45


  

Jag hade inte den bästa dagen i går men lyckades ändå ta mig ner till Vaggerydsdagen. Vår bil är inlämnad på verkstan så vi promenerar överallt och det är bara nyttigt. Vi började med en räksmörgås på Jonssons Konditori. Dom var jättegoda så vi satt där en stund och bara kollade ut över torget där det redan tidigt vimlat av folk. Min man hade lite pyssel emellanåt på Magnisa Stuga där han sköter om bildspelet men han kollar bara så det inte hakat upp sig. Vi hade även fantastiskt tur med vädret 

 

Klicka här för att läsa i Skillingaryd.nu  lite om Vaggerydsdagen som funnits i 40 år     

 

     

Här sitter jag och myser. Vaggerydsdagen har verkligen växt och det känns verkligen som man bor i en stad en sån här dag. Det är ett stort intresse bland folket som inte är några stugsittare utan går ut i "Vår lilla Stad" när det händer nåt kul


  

En av dom gulliga och duktiga kvinnorna på Jonssons Konditori. Bilden är tagen tidigare i veckan


Det finns aktiviteter för barn också, som här en hoppborg 


  En fiskdamm stod på torget så fin. Tänk att det inte gått ur tiden som även fanns när jag var barn. När jag var barn så avskydde jag julfester med dans runt granen, så jag väntade bara på att få fiska upp en godispåse och sen gå hem...  


  

Här en av flera hästar som tillförde mycket glädje


  

Untanför Ritz Konditori så var det smockfullt och det fanns ännu fler sittplatse. Dom hade kö ända ut på torget så folk unnar sig och njuter.        

 

   

 

  

Sen träffade vi då detta fina par där hon heter Jeanette och var med på Mimmis Stickcafé som även jag var med i för några år sedan då vi hade en fin butik för inredning, garn, tyger mm. Den saknar man verkligen. Jeanette flyttade från Vaggeryd när hon träffade denna man och nu bor dom i Bredaryd, dom är så fina ihop och strålar av kärlek. Lättsamma och trevliga båda två. Dom ville att vi skulle komma bort till dom efter vår semester, det vill vi gärna. Det är ca 4 mil till Bredaryd och Jeanette besöker Vaggeryd emellanåt eftersom hon har sin dotter och barnbarn i närheten. Hon är otroligt bra på att både sticka och virka mm. Vi träffade dom för ett år sedan också, men då utanför IKEA. Nu kände jag inte igen henne direkt för hon har också blivit blondin...  . 


  

Vi fortsatte vår promenad och hittade dessa tjejer bakom ett bord. Dom driver Byarums Skafferi. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Läser sen att dom är systrar och heter Marie och Helene Nilsson


  

Min man köpte denna burk med Citron & Älgrässylt som var supergod. Kommer från egna trädgårdar. 

 

 

Utanför Stationsbyggnaden var det full aktivitet också.


    

Framför stationshuset såldes det våfflor och dricka till förmån för ett fotbolls-tjejlag. Till höger syns Martina Ojala (snygg poncho) som arbetar på Aoptik. Till Vänster Sanny som driver fotvård Sun Fot i stationshuset. Tjejen i mitten visste jag inte vem det var men nu fick jag ett gästboksinlägg av en gullig person som sa att hon heter Charlotte Sandberg. Dom håller till framför Edqvists it datorfirma


 

Utanför City Skor var det full rulle på ruljansen.   



  

Min man fotade dessa tjejer som kommer från dam-fotbollslaget WIK. Det är till deras lag som pengarna dom får in går.  


Fortsättning följer.......................... 

 

Macy Gray. Hon föddes 1969 i Canton, Ohio och är en amerikansk R&B-sångerska, känd för sin specifika, lite raspiga röst.  Hon har även medverkat som skådespelare i ett antal filmer samt producerat skivor  

 

Det kommer att ta lite tid att få ordning på resten av bilderna men jag tar en sak i taget. Han nu en skön och avslappnad söndag, tack för att ni tittade in     


  #Vaggerydsdagen #Jonssons #Räksmörgåsar #Hoppborg #Fiskdamm #Hästar #Ritz #Jeanette #Stationen #Edqvist #Våffor #City #Macy

 
 
Ingen bild

Annelie

30 augusti 2015 09:04

Härligt när det händer något på vår stads gator,,, vi hade ju mârten = marknad i vår stad fredag & lördag.
Igår var våra vänner Therese & Magnus med deras minsta son Oliwer och gick med oss i mååånga timmar.
Shoppades en del, bland annat en topp, en väska ( 2 i fredags ), en tjockare tröja med blixtlås, Göran fick tag på en tröja med blixtlås, ett bälte... och lite annat smått och gott.
Vi hade en jättemysig dag med våra vänner, som kommer från Malmö.

När vi hade följt familjen till bussen senare på kvällen så stannade vi till i Stadsparken för att lyssna och titta på Måns Zemmerlöv, som hade en gratiskonsert där.
Vi såg inte värst mycket, för jag tror varenda en i Trelleborg hade gått ut för att se / lyssna.
Sen låg ju tivolit bredvid och de spelade också musik samtidigt,, det var en STOR miss.

Klockan 03.30 i natt vaknade jag av dessa djävulska smärtor,,, hade suttit uppe för mycket igår.. :o((
Fick ta starkare värkmedicin, så till slut orkade jag somna om.

Idag blir en innedag för min del, med en del tvättande.

Ha en underbar söndag min goa vän och sköt om dig.. // Varma Kramar Annelie

Malin wiper

30 augusti 2015 09:56

Vad härligt att ni också har nåt liknande.Kul att ha vänner med sig och jag ser att du fått tag på en del. Vi kan inte köpa så mycket nu eftersom bilen kommer att ta resten av vår semesterkassa

Vad roligt att ni kunde fortsätta att roa er på kvällen. Var Måns bra i verkligheten?. Ja du har man bekymmer med kroppen så kommer det surt efter när man haft roligt, så tråkigt. Jag har också besvär i dag med ryggen och mest upptill.

Det blir nog innedag i dag för oss också

Ha nu en skön söndag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards