Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2015

Vaggerydsdagen, Ritz och lite sushi.....

Av Malin wiper - 28 augusti 2015 08:00

  

I går kom tidningen Finnveden i brevlådan och då fick man ta del av hålltiderna inför Vaggerydsdagen i morgon lördag 29 augusti 10-15

 

 

  

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget för att läsa mer om vad som bjuds på inför den årligt återkommande festdagen. Klicka här för att läsa om ännu fler aktiviteter bland annat bakluckeloppis. Härligt att Vaggerydstorget finns numera för man får reda på allt som händer så dom gör ett toppenjobb killarna och tjejerna. Det är även en konst att göra en sida lättmanövrerad med bra översikt på allt. Klicka här för att läsa ett reportage av Dan Gustavson  


Kolla så bra och fint Ritz Konditori skrivit på sin griffeltavla


    

Sist vi var dit så åt vi varsin smörgås på min mans kafferast. Jag tog en räksmörgås på surdegsbröd. Som ni ser så är den jättefin för ögat och lika god för gommen. Nu var det ett tag sen vi var ute och fikade för vi har haft mer utgifter än vanligt och nu har dom verkligen eskalerat. Vi skall ändå gå dit och fika i morgon på Vaggerydsdagen


  

Min man tog en räksnurra som också var supergod


  

I går njöt vi av sushi från Nha-Trang som dom har på onsdagar och söndagar. Vi äter bara 6 st/man numera så det blir inte så dyrt heller. Sushin är så otroligt god och välgjord så dom har fått många kunder som passar på dessa dagar att njuta av godbitarna

 

Nu önskar jag er alla en jättefin fredag och helg. Hoppas ni har nåt roligt att se fram emot.. 

 


                                           



#Vaggerydsdagen #Vaggerydstorget #Ritz #Sushi #Linda

 
 
Ingen bild

Annelie

28 augusti 2015 10:24

Vilka goda smörgåsar ni unnade er, brödet din man åt såg riktigt gött ut.
Surdegsbröd älskar jag..

Ha nu en riktigt mysig helg, och ha det så trevligt på Vaggerydsdagen. Själv har vi marknad i vår stad fredag & lördag, med mycket musik också.

Kramen Annelie 💖

Malin wiper

28 augusti 2015 11:36

Dom var verkligen supergoda. Surdegsbröd är ju rätt nyttigt också

Ha en fin helg själv goa du. Kul att ni också har marknad

Tack för din fina kommentar

kramar

 
Monica

Monica

28 augusti 2015 12:57

Oj så gott med räkmacka! Bara älskar sushi, jag brukar halstra laxen på de naturella bitarna med min lilla gasbrännare och droppa på lite ostronsås eller mangosås så blir bitarna ännu mer smakrika :-) . Trevlig Helg! Kram

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 augusti 2015 13:53

Vilket bra tips Monica, visste inte att man kunde göra så. Får testa nån gång

Ha en härlig helg själv
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards