Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2015

VOLVO P 54404 A en dröm i rött...

Av Malin wiper - 21 augusti 2015 07:15

  

Detta är en VOLVO P 54404 A från 1960 som min man och jag såg sist vi var till Jönköping. Det är inte så ofta man ser en röd Volvo P. Min morbror Nils hade en svart PV som jag ofta åkte i som barn men då tänkte man ju inte på att dom skulle överleva tidens tand och bli så uppskattade.

 

Bilen stod där och blänkte i solen som ett vackert smycke. Man blir glad och exalterad när man dyker på alla snygga bilar som kommer fram till somrarna.  

 

  

Både grill och lampor var så snygga förr och tidlösa   


  

På radiomasten hängde ett tupphuvud...  som dekoration    

 

The Rolling Stones In the 60s 

 

 

I går fick jag mycket gjort hemma men jag måste numera vila efter några moment så inte ryggen blir påverkad. Jag var ner till vårt gym i centrum för att fråga om priser och annat i och med att jag i september skall börja träna så ryggens muskler kommer tillbaka och skyddar dom drabbade områdena. Det gymmet heter Gymplus och där träffade jag en av ägarna och han var supertrevlig. Man får introduktion första gången så man vet vad som passar ens kropp. För en äldre som mig kostar det 269 kr/månad och då får man träna varje dag och hur mycket som helst. Sen har dom en medlemsavgift på 350 kr/år. Jag kommer att få dra in på några cafébesök och lite annat för att kunna klara detta men hälsan är  så viktig så det prioriterar jag just nu. Det skall även bli spännande för jag har bara besökt ett gym en gång förut och då bodde jag i Gävle. Hade en kvinnlig arbetskamrat som styrketränade, så jag följde med henne dit. Det var ju lite otur att bilen började krångla igen men den börjar bli lite till åren 

 

Nu skall jag in i duschen och sen ut i det fria. Ute ser det ut att bli ytterligare en solig dag. Hoppas ni bloggläsare får en härlig fredag och helg. Sköt om er och njut av helgen


 


#Volvo #P #Röd #Stones #Gymplus

 
 
Liten Uggla/Pisan

Liten Uggla/Pisan

21 augusti 2015 09:48

Vilken härlig och fin gammal bil, det är inte ofta man ser den modellen nuförtiden :-) Ja du.... Hälsan får gå före allt annat. Så är det. Jag har spårat ut totalt sista tiden vad gäller vad jag stoppar i mig. Nu är det sötstopp totalt. Vi skall också få ett gym här i vår lilla by, skall visst öppna i september. Tror att det kommer bli väldigt populärt. Hoppas du kan få ordning på ryggen. Önskar er en toppenhelg. Kram till er båda! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 augusti 2015 11:50

Det är verkligen kul när en sån bil dyker upp. På bilträffar kan man se fler men inte så många röda. Hälsan får verkligen gå före. Jag hade också spårat ut igen men det blir så när man inte är i form så jag förstår dig så väl. Min man och jag har nu tagit tag i detta och vi har uteslutit sånt som lägger sig på kroppen. Vad kul att ni får ett gym där, då blir det nära.Ryggen är bättre tack vare den skickliga kiropraktorn och även behandlingarna och hjälpen jag fick i början av Sjukgymnasten. Tyvärr så kommer det att fodras mycket för att bli helt bra, om det nu går

Ha en toppenhelg ni två också. Antar att din kille är kvar hos dig. Är så glad att det gick bra för honom

Stor varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards