Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 augusti 2015

Av Malin wiper - 19 augusti 2015 19:00

   


                                                                                                                                       Elisa Solomon

 




Jersey Boys är en film jag såg för ett tag sen och den är ett drama, biography, music film från 2014. För regin står Clint Eastwood. I Rollerna ser vi: Vincent Piazza, John Lloyd Young, Steve Schirrpa, Christopher Walken, Kathrine Narducci mfl         

 

  

 

  

 

  Filmen berättar historien om den musikaliska gruppen The Four Seasons. Den släpptes i USA den 20 juni 2014 och den fick blandade eller genomsnittliga recensioner från kritikerna. Klicka här för att läsa lite mer om handlingen 

 

  

Orginalgruppen som filmen bygger på. Frankie Valli & The 4 Seasons

 

 

  Man fick ta del av gruppens genombrott, uppgång och fall och vad som händer när en i gruppen som är manager inte sköter sin uppgift utan strular till det hela tiden så dom har gangsters efter sig. Att sen turnera när man har familj får konsekvenser med vilda fester och otrohet som följd. Den var lite nagelbitare emellanåt och skådespelarna gjorde sina roller bra tycker jag. Fint filmad och massor av nostalgi. Clint Eastwood har verkligen varit på hugget i många år nu och etablerat sig som filmregissör.

 

 

Jag är beredd att ge filmen 3 G-klavar av 5 möjliga i betyg än om jag tyckte den tappade kraft mot slutet 

   

 


#Jersey  #Four #Clint 

Av Malin wiper - 19 augusti 2015 13:00

 


I går med posten kom en tidning i brevlådan, (Göteborgs-Posten) till mig med omslag som var så fint dekorerat med fjärilar. Det visade sig vara min bloggläsare i Göteborg som skickat den till mig. Tusen tack snälla du, hon hade berättat om flera stora artister som varit i Göteborg och haft konserter. 


  

På framsidan av tidningen kan jag skåda att Lauryn Hill spelat på Flamingo 14 augusti 2015 . Klicka här för att läsa en recension över konserten.

Lauren Hill med en fantastisk version av Feeling Good. Hon är född 1975 i South Orange, New Jersey och är en amerikansk sångerska, musiker, rappare, producent och skådespelare. Snacka om att ha mycket på sin meritlista. Gillar verkligen hennes röst som är stark och tydlig. Jag gillar även en del av hennes raplåtar. 

 

Dom andra artisterna som var omskrivna i tidningen tar jag i andra inlägg så det inte blir så rörigt. Jag kom nyss hem från en tur till centrum och det är så lagomt varmt med lite fläktande vindar.  

 

Ha nu en fortsatt skön dag kära läsare och fortsätt njuta av solen som inte vill lämna oss än...  


  

#Lauren #Göteborgs #Flamingo

Av Malin wiper - 19 augusti 2015 08:00

                     





  

En Cadillack från 1950 dök upp utefter en väg i lördags när vi åkte mot Borås. Här följer en salig blandning av blandade bilder jag sparat ihop från olika tillfällen.


Detta är en  PLYMOUTH PLAZA från 1957 som stod parkerad utanför vårt Preem.   Anders på macken  är skicklig på att rusta upp gamla veteranbilar till glänsande underverk


    

Kromet riktigt glänste i solen


  

En fika i Linnarbäcken (stadsparken) för drygt en vecka sen. Unnade mig en sista sötnjutning i form av detta vaniljhjärta och en liten cappuccino. Sen dess har varken jag eller min man ätit nåt sött. Det var i alla fall jättegott och jag satt där och läste en tidning medans jag njöt av parkens prakt     


   

Dom röda broarna tillför mycket i den fina omgivningen. Klicka här för att se jättefina foton, bland annat en röd gångbro

 


    

Wiper was here...  Jag handlade även lite på Netto som ligger bakom Preem. Jag brukar gå några varv runt linnarbäcken för att se den från alla håll och även få lite extra motion


Så idylliskt och fint när en mamma med barn går hand i hand från denna bänk som dom suttit på ett tag. Nu känner jag mig som en paparazzi...  




Tillbaka till centrum där jag såg den fina hunden som stod utanför ICA och väntade troget. Den såg ut att vara en valp och var väldigt nyfiken



  

Apropå sött!...  En av Ritz njutningar försöker locka en sockerberoende...   


  


Ytterligare en som jag inte sett där förut. Den ser ut att innehålla banan under gelétäcket och på sidorna härlig frasig mörk choklad...   .  

 


Så passande Banana boat song med Harry Belafonte. Klicka här för att läsa om Harry Belafonte som i år fyllt 88 år

 

 

I dag kom solen tidigt upp så vi får en sommardag igen. Nu börjar ryggen räta till sig lite igen och jag åt inga tabletter i går utan klarade mig med ispåse. Då kan jag börja fixa till lite hemma så vi får bort röran vi rensat i. Vi fortsätter med nya kartonger nästa vecka för man känner att det tar på både fysiskt och psykiskt att gå igenom gamla saker och papper för så mycket minnen kommer upp, både bra och dåliga. 

 

   

                                                                                Banana pool table

 

 

 

 

 

#Cadillac #Plymouth #Linnarbäcken #Preem #Ritz #Belafonte 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards