Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 augusti 2015

Av Malin wiper - 14 augusti 2015 16:21








Jag har sett en film på Filmnet som heter Sånger från Manhattan (Begin again) som är en amerikansk musikalfilm från 2013, regisserad och skriven av John Carney. I rollerna ser vi Keira Knightley, Mark Ruffalo, Adam Levine mfl. Filmen visades på Peace and love Film Festival 2014  


       

Förförd av drömmar om att lyckas i den stora staden flyttar Greta och hennes pojkvän Dave till New York för att fullfölja sin passion för musik. Men när Dave får ett stort solo-kontrakt blir Greta lämnad på egen hand. Hennes liv tar en ny vändning när en desillusionerad musikproducent snubblar in på den lokala baren där hon framför en av sina låtar. Han blir direkt fångad av hennes talang och inspirerande äkthet och snart förenas de två främlingarna i sin kärlek till musiken. Kanske är det deras sista chans att vända sina liv och visa att varje fantastisk historia har sitt eget soundtrack


  

En scen ur filmen där dom huvudpersonerna samlat ihop folk till en inspelning trots liten budget.  


Filmen är en finstämd behaglig historia som även har ett budskap. En bra artist som vill vara äkta och inte göras om av skivbolagsmänniskor beskrivs i denna film. Sånt kan man även se på tv live hur en person som redan är bra på sitt eget vis görs om till en kopia av alla andra och det blir helt fel. Alla behöver inte vara stöpta i samma ram, det blir väldigt ointressant. Så i denna film tar musikerna saken i egna händer, mer berättar jag inte utom att skådespelet var helt okay.

 

Jag ger filmen 3 gitarrer i betyg av 5 möjliga

 

 

       

 

Trailern

 

  

Manhattan. Det fanns en parfym när jag växte upp som hette just Manhattan och kartongen den låg i föreställde en sån skyskrapa. Jag skulle vilja besöka Manhattan för att få uppleva känslan av alla kvällsljus och skyskrapor. Det finns säkert mycket att uppleva där också än om jag inte skulle vilja bo i en sån stad. Man kan ju alltid drömma...   

 

Jag kunde inte hålla mig helt borta från bloggen...  och jag hade redan detta inlägg färdigskrivet. Ha en skön kväll

 



#Sånger #John #Keira #Mark #Skivbolagsmänniskor

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards