Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 augusti 2015

Av Malin wiper - 11 augusti 2015 14:00



Förskrivet tidsinställt inlägg



Lynyrd Skynyrd med Tuesday's gone. Lynyrd Skynyrd är ett amerikanskt  rockband som bildades 1964 i Jacksonville, Florida, USA. Bandet bildades av Ronnie Van Zant (dog 1977), som efter några tidigare misslyckande försök att starta ett band till slut hittade skolkamraterna och tillika gitatarristerna Allen Collins (dog 1990) och Gary Rossington. Dom började spela tillsammans under namnet My Backyard men snart tillkom keyboardisten Billy Powell (dog 2009), trummisen Bob Burns (dog 2015) och basisten Leon Wilkenson (dog 2001) i sättningen och de ändrade namn till Lynryd Skynryd, en förvrängning av namnet på deras gymnastiklärare Leonard Skinner. Hemskt att 4 st i bandet dött alldeles för tidigt. Jag gillar denna låt och har för mig att jag haft dom inne i min blogg förut

 

 

 

 

Klicka här för att se vart jag hittat denn bild. Där kan man läsa en längre biografi över bandet. Klicka här för att komma in på deras facebook

 

 

 

 

 

 


Här kommer dom med Simple man 

 

 

Amazon



 

 

 

#Lynyrd #Ronnie #Simple

Av Malin wiper - 11 augusti 2015 08:30

  

I dag skall jag till Salong Hon & Han Frisör Interiör som nu har slagit upp portarna igen efter deras semester. Jag är så långhårig så klippning blir det denna gång. Jag har klippt lite på håret själv så det ser inget vidare ut. Det finns inga anlag alls hos mig för att klippa hår än om jag har viss förmåga när det gäller färg och form gällande annat. Både min man och jag har fått gå akut till frissan när vi försökt klippa varandra...   


Här sitter jag i Rosariet på en av deras fina annorlunda bänkar. Det var ett tag sen men jag hinner inte få med allt och många bilder får jag kassera eftersom tiden inte räcker till och jag kan inte sitta lika länge vid datorn som förut    


Min man stående på en snyggt svängd bro i Liljeholmsparken där vi ibland tar en promenad när vi besöker storstan. Där finns det både minigolf och en servering 

Mongo Santamaria med Watermelon man. Det är en låt som min sons pappa ofta spelade på sin altsaxofon. Han föddes 1922 i Havanna, Kuba och dog av en stroke 2003. Han är känd för sitt virtuosa congas-spel. Han kom till New York på 1950-talet och skaffade sig kontakter med stora namn inom den latinska musiken. Den här låten har spelats in av många musiker så den finns i många olika versioner.  

 

    

 

 

Jag tog mig en tur ut på bron också 

 

  

Jag gillar traktorer men då skall dom ha några år på nacken 

 

 

En husvagn stod så övergiven på en parkering  

 

Jag har lite att göra i dag så jag får se om jag hinner ut på bloggen nåt mer. Hoppas ni som är lediga njuter av augustivärmen som är rätt behaglig och lagom. Skönt att det fläktar lite så det inte är helt vindstilla. Ta hand om er och ha en skön dag kära läsare. Jag är så glad för att ni tittar in till mig...    

 

 

#Rosariet #Salong #Liljeholmsparken #Traktor #Husvagn #Mongo

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards