Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 augusti 2015

Av Malin wiper - 7 augusti 2015 22:15

I onsdags var vi bort till Frejas Bod second hand för att lämna lite saker vi rensat och för att kolla in lite nytt. Dom har så fint utanför med balkonglådor med färgstarka blommor i blickfånget. Jag gillar även bänken som är målad så snyggt.


  

Jag kunde inte låta bli att köpa denna roliga pryl i form av en dam som sitter i en fotölj med underkläder, rullar i håret. Hon sitter och målar på sig nagellack. Den skall jag ha på hyllan i balkongen. Jag tror den kostade 20 kr  


  

En liten soffa för 100 kr som endast behöver fräschas till lite på tyget, antingen byta eller rengöra

 

  

Barnvagn anno 1940-1950-talet som man får betala 700 kr för. En häftig inredningsdetalj om man har plats. Varför inte i en trädgård med blommor i vagnen   


Gammal solstol med orginaltyg, pris 100 kr  

 

 

The Beach Boys med surfin' safari. Det känns konstigt att det bara finns en orginalmedlem kvar från bandet och det är Brian Wilson  


Bekväm fotölj som är väldigt väl bevarad och kostar endast 100 kr 


  

Min man skojade lite och sa när han såg denna bur: Skall vi bli med möss eller marsvin...  Vi har ju inga barn ihop och har heller inte haft några husdjur. Jag klarar inte ens av att ha en dansmus...  är lite för stirrig och vill gärna vara fri än om jag älskar djur. Hade vi träffats tidigare så hade vi nog skaffat en katt.

 

  

Annan kruka på deras bro ner mot second hand     


Kim Andersson inbjuder till loppis:


Välkommen på loppis i Vaggeryd!
När? Lördag 8 augusti kl. 09.00 - 13.00
Var? Jönköpingsvägen 2C (bakom Vaggeryds tandvård)
Hjärtligt välkommen!



#Freja #Dam #Dansmus  #Loppis #Kim

Av Malin wiper - 7 augusti 2015 11:38

  

Här följer lite bilder från en av mina promenader. På väg ner mot strandpromenaden                                                 


  

Fint på tomt mot stranpromenaden               


Nu är det vackert därnere med alla bryggor och lite båtar 


  

På vårt Preem såg jag detta ekipage


Snyggt på en balkong 

 

  

Gillar såna här krukor 

 


    

Här en tjej som fixar i rabatterna

 

  

Kul när folk slår sig ner och fikar som på denna plats bredvid järnvägen en bit från Magnisa Stuga

  

  

Baksidan av Magnisa Stuga 


  

Närbild från rabatten på ICA:s parkering 


Min man myser i solen med en fika på Ritz Konditori

 

Vi delade på en bagel som innehöll ost och skinka och massor av grönt, så gott


    

Frestelser inomhus                  

  

Tyvärr så har detta med ryggen brutit ner mig lite så det kommer att ta lite tid innan jag orkar bjuda hem folk som jag så gärna vill, vi har även lite halvkaos hemma som måste fixas. Nu bestämmer vi i sista minuten när vi skall åka ut nånstans. Tack och lov så har ländryggen blivit mycket bättre men jag får akta mig för vissa saker men jag hade en helt tablettfri dag i går, behövde bara lägga på en icegelépåse baktill vid midjan en gång och det höll i sig. Jag skall till kiropraktorn igen så han får fixa lite mer med övre ryggen där jag har två besvärliga kotor. Det har varit väldigt tryckande väder i dag så det känns som det kommer att bli en urladdning. Nu tål min man värmen sämre än mig...   . Hoppas ni har det bra i solen och njuter ni som har ledigt. ha en skön kväll...   


Kate Wolf med Green Eyes. Jag har själv gröna ögon men dom var bruna när jag föddes, väldigt märkligt. Klicka här för att läsa en biografi över henne. Jag tycker det är kul att hitta artister man aldrig hört talas om förr och hon har en fin röst. 

 


#Strandpromenaden #Preem #Ekipage #Husbil #Balkong #Rabatterna #Ritz #Bagel #Frestelser  #Kate

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards