Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2015

Blåbär, röda vinbär och Barry White................

Av Malin wiper - 6 augusti 2015 07:45


 

God morgon gott folk. Nu kommer sommarvärmen men över 25 grader gillas inte av mig, fast jag är glad för dom som älskar sommar och värme. Tack och lov så lider jag inte av värmen lika mycket nu efter min sköldkörteloperation så det känns lite annorlunda och det rinner inte i ansiktet så hormonerna var verkligen i olag. Det gick bra för ryggen i går att åka 8 mil sammanlagt men när vi sen gick inne i centrala Jönköping på kullerstensgata så brast det och jag fick gå tillbaka till bilen och ta Ipren och alvedon men då får man betänka att jag tog 3 gånger/dag förut. Nu räcker det för det mesta med högst en gång eller också kylpåse. Kiropraktorn skall få arbeta lite mer med övre ryggen där kotorna inte är som dom ska. 

 

   

Häromdan kom min man hem från arbetet med två stora påsar med fantastiska blåbär. Dom fick vi av Elisabeth som är aktiv i Museiföreningen. Tusen tack snälla du, så härligt

 

   

Jag hällde upp lite laktosfri yoghurt i en stor kopp och hällde över blåbären, så otroligt gott det var. Min man tog en stor tallrik för hans mage tål mer när det gäller yoghurt

 

   

Tror ni inte att Elisabeth dök upp i går efter att vi kom hem och överlämnade så här mycket röda vinbär...  . Jag var så trött efter att vi varit ute så många timmar att morgonrocken kommit på och jag låg och vilade, annars hade jag naturligtvis gått ut och tackat...  Min man hittade ett recept på nätet över vinbärsgelé som han skall göra i dag efter lunchen. Det var många år sedan jag syltade och saftade för jag har inget intresse av detta, men äta njuter jag av och vinbärsgelé använder vi ofta till olika rätter. Min man gillar att hålla på med både inläggningar och annat så han är husligare än mig. Fast jag gör då sånt som han inte är så pigg på så man kompletterar varandra.  

 

 

 

   

Jag kan aldrig låta bli att fota in mot såna här innergårdar, dom är så snygga och välskötta.

 

   

Annorlunda balkonger

 

   

Jag var även in på Åhlens där jag köpte hårfärgen för att köpa en lite mörkare blond färg. Då fick jag reda på att jag skulle ha haft i färgen längre för då hade det satt sig helt. Jag hade i 20 minuter men det skall vara 35 minuter. Vi läste lite fel på kartongen. Tjejerna på Åhlens är så proffsiga och hjälpsamma så man känner sig trygg. Man får prova sig fram lite vad gäller färg men nu ser jag i alla fall att denna toning är väldigt bra och luktar knappt nåt alls så den passar bra för doftallérgiker och även andra 

 

   

I dag är det 70 år sedan atombomben föll i Hiroshima. Klicka här för att läsa om detta och om en kvinna som överlevde och i dag är 75 år. Genom åren har man fått se program ang dett och man glömmer aldrig barnen som sprang skrikande fram utefter vägarna. Vi kan aldrig känna oss säkra för vi har ju kärnkraften, krig och annat elände som fortsätter i det oändliga. 

 

Nu önskar jag er en jättefin sommardag i njutningens tecken. Själv skall jag ta en promenad och sen fixa till lite hemma och förbereda lunch. Klicka här för att ta del av  en solskenshistoria. Klicka här för att ta del av nåt hjärtevärmande som jag fick mig tillsänt av min son över mejl 

 

Barry White med I love you Just the way you are. Barry White dog redan 2003 endast 58 år gammal. Han föddes i Galveston, Texas 1944. När han dog bodde han i Los Angeles, Kalifornien. Han var en amerikansk sångare, låtskrivare och musikproducent som skapade ett flertal soul- och discohitar.

 

 

 

#Vinbär #Röda #Elisabeth #Innergårdar #Balkonger #Barry

 

 
 
helga

helga

6 augusti 2015 10:06

Vad glad man blir när vänner är så snälla. Jag älskar bär! Igår plockade jag och dottern hallon och blåbär här hemma och åt som efterrätt efter lunchen.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 augusti 2015 10:32

Ja du vi har tur. Vi kan ju inte plocka själv på grund av för dåliga ryggar så detta är guld värt. Vad härligt att ni har bär själva att plocka

Ha en skön dag
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards