Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 juli 2015

Av Malin wiper - 29 juli 2015 17:45


  

När jag var till Skillingaryd i går så besökte jag även deras klädbutik som heter "Beklädnadsaffären". Det var länge sen jag var in dit och det är också en jättefin och bra klädbutik som även har herrkläder, smycken, underkläder och lite annat. Hon som driver butiken är trevlig och serviceminded och sånt betyder mycket 


Klicka här för att komma in på deras facebook. Klicka här för att komma in på en hemsida över butiken. Klicka här för att se en bild på det fina huset som affären ligger i. Jag glömde fota utsidan

 

  

Just nu har dom stor rea så det fanns mycket att välja på. Just på denna plats så finns det kläder upp till storlek 56.


  

Här ser man en av dessa klädesplagg   


  

Svart/vit topp i silkigt material som var jättesnygg. Kan både bäras som den är eller under kofta, jacka eller kavaj


  

Jag köpte mig två par trosor av märket Avet Lingerie som hade precis som små muddar nedtill och fanns i färgerna beige, svart och persika. Dom är tunna i microfibrer och otroligt bekväma att ha på sig, känns nästan som "invisible", jag tog svarta och beige. När man har ont så vill man inte ha nåt som sitter åt alltför mycket och det skall vara bekvämt. Dom kostar 145 kr/par. Klicka här för att komma in på en sida och läsa om deras trosor och se många fler par   


På herravdelningen fanns det också mycket att välja på. Snygg rutig skjorta och min man hittade en tröja på rea men storleken räckte inte till tyvärr     

 

  

Kolla in vilka läckra kalsonger av märket MuchachoMalo. Dom kostar 200 kr/par  


Ytterligare rea till halva priset på denna hylla   


    

Detta är kvalitetsskortor från Oscars Of Sweden. Massor att välja mellan                                        



Jag tog fler bilder men dom blev så dåliga på grund att kameran gjort sitt. Min man la in ett bud på en kamera på Tradera som han vann. Det är en likadan som jag har men helt oanvänd för endast 400 kr. Den skall jag ha i reserv när jag får råd att köpa en dyrare kamera. Jag hade sparat ihop pengar till semester som vi skulle tillbringa hos min son i juni men dom har först gått till mediciner för ryggen och nu kommer resten att gå åt till behandlingar. Huvudsaken är att dom kan rätta till detta för jag orkar inte gå resten av livet med ständig obehaglig värk. I dag har jag inte varit lika bra som i går utan det har värkt baktill i midjan och på höger sida om baken. Jag testade att lägga på ispåse och det funkade faktiskt bättre än att värma en fröpåse. Inflammationen går ner lite då. Övre ryggen har däremot varit väldigt bra och avslappnad

 

     

Bilder på kameran min man köpte till mig. Denna modell var för den amerikanska marknaden så den heter Canon PowerShot ELPH 300 HS. Min röda Canon hette IXUS 220 HS. Den nya är ett snäpp bättre. Får ha den tills jag har råd att köpa en systemkamera eller en sån som är snäppet under systemkamera. 

 

 

 Dave Kaufman art



#Beklädnadsaffären #Skillingaryd #Storlek #Rea #Herravdelningen #Kalsonger #Oscars #Kameran #Ryggen #Canon #Dave

Av Malin wiper - 29 juli 2015 08:20

 




I dag fyller min fina härliga mamma 92 år och jag hade hoppats på att kunna åka till henne men det skulle inte gå att sitta så länge i bilen. Jag hade uppgiften att handla presenter från oss barn men dom har jag skickat med post och min syster och svåger har beställt tårta och fixat annat. Dom kommer att vara på plats och fira henne. Jag får ju se lite bilder sen från kalaset, det var ett tag sen jag var dit nu men sånt är livet. 

 

 

 

Gif paradise

    

 

Jag saknar att kunna föra ett samtal med mamma men hon är ju dement sen ett antal år och det har gått med snigelfart utför men hon har en sån stark kropp som håller igång henne. Tänker på dig mamma och vi ses så småningom

 

 

   

 




Mats Paulson med Visa vid vindens ängar som jag vet att hon gillar. Klicka här för att höra en annan låt som passar till mamma. Många i hennes släkt har arbetat inom SJ och mamma var sekreterare på SJ i början av sitt arbetsliv. Hennes pappa var tågmästare. En av hennes bröder lokförare och en annan stins, sen hade hon två bröder till som hade andra yrken.

 

 

Meyda Tiffany  

 

 

Önskar mina bloggläsare en skön onsdag      

 

 

 

#Mamma #Fyller #Mats

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards