Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 juli 2015

Lusthuset, Michael Scher Kiropraktor Skillingaryd

Av Malin wiper - 28 juli 2015 19:15


  

I dag åkte vi in till Skillingaryd för jag hade en tid hos Michael Scher som är Kiropraktor på "Lusthuset". Det var mitt första besök där och här ser ni ingången. Jag var så nyfiken på hur det skulle gå men många jag pratat med hade bara gott att säga om Kiropraktorn som använder sig av mjuka metoder. Flera jag pratat med har varit dit för ländryggarna och fått jättebra hjälp.


  


  

Här ser ni Michael Scerer som skall undersöka mig och se vad som kan göras. Han var en trevlig person som även hade humor  



                          


Jag behövde inte ligga på britsen utan satt under hela behandlingen. Han sa att jag hade kotor mellan skulderbladen som var påverkade och lite andra låsningar i ryggen som måste behandlas. Sen tyckte han att det var alldeles för länge att gå med ländryggsbesvär i ca 4 månader för som han sa så kan det sätta sig i kroppen då och det är svårare att åtgärda. Kronisk värk i över tre månader kan även utlösa fibromyalgi


  

Han började med att undersöka kotor och låsningar, det var många ställen det gjorde ont på. Sen använde han sig av detta verktyg som är som en hammare med vibrationer. Han nöp i huden på problemställena och sen satt han dit verktyger som då avtriggade spänningen. En efter en ställe samma sak och när han sen nöp i ställena så gjorde det inte lika ont. Det är nån slags bindvävsmassage om jag inte minns fel. Han gjorde även en manipulation så en låsning knakade till och försvann. Jag skall dit på fredag igen för det kommer nog att ta ett antal gånger innan det släpper helt men jag kan säga som så att det var inte samma person som gick in som sen kom ut. Jag hade inte ont nånstans och kände mig så lättad och mycket gladare.                 

 

Min man och jag tog en promenad på 30 minuter och jag var helt besvärsfri. Mellan skulderbladen kändes det som en tyngd fallit av mig. Jag hoppas verkligen att jag kan bli helt bra från detta med ländryggen och på eftermiddagen och kvällen var jag nästan lika bra utom lite känningar i svanskotan, trodde inte jag skulle bli så här pass bra på bara en behandling 

 

 


  

Vi promenerade även lite på torget som såg fint och fräscht ut med många blomuppsättningar


    

Jonssons Konditori  som jag antar är semesterstängt precis som det i Vaggeryd

 

 

Gammalt hus med lite karaktär och historisk känsla 


Jag var även in på deras klädbutik men det får jag skriva om en annan dag för inläggen får inte bli för långa. Nyss fick vi ett skyfall som heter duga, en riktig urladdning. Hoppas ni får en fin kväll 

 

Andy Williams med Feelings. Andy Williams föddes 1927 i Wall Lake, Iowa, död 2012 i Branson, Missouri. Han var en amerikansk sångare och underhållningsartist, främst känd för TV-serien The Andy Williams show, som belönades med Emmy 1962, 1965 och 1966.


 

#Ländryggen #Michael #Chiropraktor #Lusthuset #Skillingaryd #Andy

   

 
 
Cattis

Cattis

28 juli 2015 22:01

Åh vad glad jag blir för din skull att du nu kommer att få hjälp för din onda rygg. Kanske något jag skulle testa. Vill vänta lite med sådan hjälp eftersom jag ska till en neurokirurg snart. Vill höra vad han säger först.

Svar: Ja, det var en underbar resa med min mamma. Hoppas du kan komma iväg någon gång på en sådan resa. Det finns många bussbolag som ordnar hemliga resor har jag sett. Både inom Sverige och i Europa.

Kram min vän och jag ska hålla tummarna för att dina behandlingar kommer att göra dig bra.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

29 juli 2015 08:20

Tack snälla goa du för dom orden. Han kunde inte lova helt eftersom jag gått med detta för länge enligt honom. Han skulle göra allt han kunde så vi får se. I dag har jag vaknat med lite värk på höger sida men vänster är värkfri. Det kommer nog att ta tid.

Förstår att resa var helt underbar och man blir så sugen. Nu går ju pengarna jag sparat till semester till min ländrygg, ofta är det så att man sparar ihop en summa till nåt och då dyker nåt annat upp. Antingen bilen eller kroppen

Jag håller tummarna för dig att du skall få bra hjälp för dina problem.

Tack för att du håller tummarna.

Ha en fin dag min första bloggvän

Stor kram
Malin

 
Ingen bild

Bosse Lidén

29 juli 2015 09:02

Vad bra att du fått hjälp av ett sådant proffs. Hade det inte varit så långt till S skulle jag testat honom. Jag såg filmen också. Det som var nytt för mig att man ska ta till kyla. Själv brukar jag göra tvärtom. Värma min vetekudde.
Onsdagskram Bosse

Malin wiper

29 juli 2015 09:10

Ja du han kör behandlingarna mjukt och behärskar många behandlingsformer. Det var nytt för mig också att man skulle lägga på kyla för jag har gjort tvärtom också.

Han hade massor av diplom på väggen och har arbetat utomlands. Det var inte han på filmen utan bara ett klipp jag hittade på Youtube.

I dag skall jag försöka bloggvandra så jag kommer in till dig och kollar vad som hänt

Ha en skön dag
kram
Malin

 
Ingen bild

Annelie

29 juli 2015 13:18

Såååå glad jag är för din skull vännen.. :-D
Att en endaste behandlingen hjälpte dig så bra,,, vad ska det då inte göra när du är färdigbehandlad..?? ;o)

Jo, det är som du säger,,, de som vet säger ju att fibromyalgi kommer ur något tragiskt som hänt i ens liv eller man har gått med ständig smärta en längre tid.

Konstigt, jag har inte varit utanför dörren denna vecka, jo en snabbis på sena eftermiddagen / kvällen när vi grillade, annars så har jag varit inne.

Sköt om dig gumman... // Varma Kramar Annelie

Malin wiper

29 juli 2015 15:17

Tack snälla du.I dag har det inte varit så bra för jag började få värk vid 14.00-tiden och det hjälpte inte att promenera så jag la på ispåse och då dämpades det ner. Det kommer nog att ta tid att få bort eftersom jag gått med detta så länge. Övre ryggen är jättebra och avslappnad. Jag antar att jag även länge haft lite fibro men inte värsta sorten för jag är öm på så många ställen på kroppen. Jag har ju varit en stressad personlighet hela livet och kört slut på mig själv och då är det risk för sånt.

Härligt att ni grillat, det har vi inte gjort alls i sommar. Saknar din blogg, det känns konstigt

Ha det bra vännen
kramar
Malin



 
Christina

Christina

29 juli 2015 23:09

Hoppas verkligen att denna behandlingen hjälper dig, ibland gör den underverk men som du säger kommer det antagligen ta lite tid.

Håller tummar och tår.
Kram Christina

http://www.baranaturligt.bloggplatsen.se

Malin wiper

30 juli 2015 08:10

Tack snälla du för din ord och omtanke. Jag blev lite sämre i går mitt på dan men efter att ha lagt en ispåse baktill på midjan så var jag rätt bra resten av dan. Övriga ryggen var bättre än på länge.

Det får ta den tid det tar bara man får bort eländet

Ha en jättefin dag

Stor kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards