Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 juli 2015

Byarums Hembygdsgård!

Av Malin wiper - 28 juli 2015 11:15


  

Ett livstecken från mig. Jag har varit så ur from så att jag inte har fungerat så allt har varit alldeles för negativt. Vi åkte två dagar i helgen till Byarum för att jag skulle få några av mina promenader i annan miljö. Efter promenaden så stannade vi en stund och fikade på Byarums vackra Hembygdsgård

 

      

Eftersom det regnade till och från och vi ville inte sitta inne så vi satt här under deras partytält och det var jättemysigt. Senare på dan så hade dom musikunderhållning men jag ville inte sätta mig i bilen igen 


  

Min man tog en smörgås med ägg och ansjovis och jag tog en med ost. Som ni ser så är dom så fint dekorerade också. Det var jättegott så vi satt där en stund. Jag hade rätt ont när jag gick men sen släppte det lite och jag kunde sitta ett tag. Värst är att sitta i bilen men nu kan jag i alla fall åka några km igen. Dom som arbetar på Cafét är toppen allihopa så det är en bra stämning             


  

Dom har en fantastiskt fin scen som inte fanns för några år sedan. Det blir hembygdsfest i Byarum 1 augusti 10.00 då firar även föreningen 80-årsjubileum. Klicka här för att komma in och se programmet för den dan. Det finns även en bildlänk till sidan en bit under min presentationsbild


 

Hembygdsgården är så välskött och snygg, dessa fina blåa fönsterluckor gör sitt till också

 

 

                       


    

Det finns hur många sittplatser och grupper som helst så det är bara att välja. Hembygdsgården är känd och välbesökt


   

Alltid fina blommor på borden i form av vaser med vilda blommor eller blomkrukor


    

Framsidan av huset är lite mer idylliskt med ett stort träd där man kan sitta under 


            

Här ser man även den fina scenen  

 

I går eftermiddag började det släppa lite i ländryggen och jag hade inga bränningar fast jag inte tagit nån stark medicin utan hållit mig till dom jag redan haft sen länge. Jag blev så otroligt lycklig av att det inte molde hela tiden och i dag skall jag till en kiropraktor men det får jag skriva om senare. Jag kommer även att beställa tid för massage eftersom övriga ryggen tagit sån styrk att jag är spänd som en fjäder. Nu känns allt inte så hopplöst längre utan jag skall göra allt för att bli fri från detta. Sist jag var till läkaren så sa han att jag hade väldigt bra rörlighet och det känns upplyftande och med promenaderna så blir det bättre. Än så länge så känns det bäst att gå på asfalt där jag inte kan vricka till på nån kotte eller sten. 

 

Tack för att ni tittar in hos mig trots att jag inte är så aktiv nu. Här har vi lite regntungt och 14 grader varmt just nu. Önskar er en jättefin dag, sköt om er...   

 

Jag hade inne en låt med den franska sångerskan Francoise Hardy för ett tag sen. Här hör ni hennes son Thomas Dutronc. 

 

 

#Byarum #Hembygdsgård #Promenad #Smörgåsar #Jubileum #Ländryggen #Thomas

 
 
Ingen bild

Annelie

28 juli 2015 11:49

Härligt att få komma ut en stund, även om den bara är liten.
tråkigt sommarväder vi har haft hittills, vi har haft ganska så mycket sol, men ingen värme. Väldigt kalla vindar.

Usch, idag är jag rastlös, skulle vilja komma ut i solen, men jag tar mig ju inte ut själv med elskotern, kan inte öppna dörrarna.
Väntar ju på att kommunen ska komma och montera dörröppnare.

Ha det så bra som du kan ha det vännen... // Soliga Kramar Annelie

Malin wiper

28 juli 2015 16:07

Ja du det är jätteskönt och jag mår lite bättre på grund av behandlingen jag varit på. Dom säger att det skall bli högsommar i augusti men det tror jag inte på ;)

Förstår att du blir rastlös när du inte kan ta dig ut. Hoppas dom fixar dörröppnaren så fort som möjligt. Nu när du har en elskoter så är det ju toppen att kunna åka ut.

Jag ringde dig i går man då var du inte hemma. Försöker igen i morgon för nu skall jag gå ut och promenera igen

Ha det bra själv vännen. Hoppas du snart bloggar igen

Stor varm kram från
Malin

 
Christina

Christina

28 juli 2015 19:15

Stackars dig som måste stå ut med en sådan rygg. Hoppas det hjälper även denna gången med promenader.

Själv är jag inne på sista veckan av semestern. Var iväg till Ulricehamn några dagar hos min syster, det var gudomligt skönt där kan du tro.

Sköt om dig riktigt nu.
Kram Christina

http://www.baranaturligt.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 juli 2015 20:05

Jag har ändå klarat mig rätt länge från såna besvär men det är ingen höjdare. Nu har jag fått hjälp och skall få behandling ett antal gånger. Känner mig positivare och gör allt för att komma i form.

Tack för dina fina och omtänksamma ord, dom värmde

Tråkigt att din semester närmar sig sitt slut men jag hoppas du haft det riktigt bra. Ulricehamn är jättefint och vi åker ofta in dit när vi åker till mamma. Vad härligt att du har din syster där och ni har det mysigt.

Sköt om dig själv också
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards