Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 juli 2015

Av Malin wiper - 14 juli 2015 15:00

       



  

Mr T här som lagar ett recept som min fru hämtat hos Madam Edith. Det skall vara 4 kycklingfiléer men vi gör det på två filéer (2 personer) och innan man bryner dom i stekpannan så skall dom två filéerna delas på mitten så det blir 4 mindre. Krydda med salt och peppar

 

 

Klicka här för att komma in på Madam Ediths sida. Klicka här för att komma in på sidan där detta recept finns



 

ven Oaks


  

Lägg sedan över filéerna i en ungsfast form


 

Riv 50 g parmesan och blanda den med 2 dl creme fraiche. Jag hittade en ekologisk hos ICA. Krydda med peppar, salt och 1-2 vitlöksklyftor skall blandas i men vi tog istället vitlökspulver som vi hade hemma. 


 

  

Blandningen skall sedan klickas på och bredas över kyckligen      

  

 

Enligt receptet så skall man ha ris, varma tomater och babyspenat till rätten men vi tog bönpasta, morötter och purjolök som vi blandade ihop när pastan och morötterna var kokta. Sen blandade vi i den stekta purkolöken. Vi trodde vi hade allt hemma men icke, så vi fick improvisera lite 

 

     

Den smakade fantastiskt fyllig och fräscht så både min fru och jag njöt av anrättningen. Vi kommer absolut att göra kycklingrätten igen och även bjuda som liten kvällsrätt med ris och tomatsallad. Nästa gång skall vi testa med riktig vitlök men bara en klyfta. Jag misslyckades med att fota maten på tallriken, det blev fel vinkel så pastan skymde kycklingen 


   

Dukat och klart bara att hugga in

 

 

 

     

 

  

 
 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards