Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 juli 2015

The Way Way Back!

Av Malin wiper - 6 juli 2015 08:00

   

                                                                                                      Filmklappa

  

Jag har sett en film som heter The Way Way Back som är en drama komedi från 2013 i regi av Nat Faxon och Jim Rash. I rollerna ser vi: Steve Carell, Toni Collette, Allison Janney, AnnaSophia Robb, Liam James, Sam Rockwell,  Maya Rudolph, Amanda Peet mfl              


  

   

Filmen handlar om 14-åriga Duncan som motvilligt följer med till ett sommarhus i en liten kuststad nära Cape Cod, Massachusetts med sin mor Pam och hennes pojkvän Trent, och sin syster Steph. Det börjar med att översittaren Trent nedvärderar Duncan emotionellt och ofta vräker ur sig kommentarer som är oförskämda och förringande mot honom. Duncans syster Steph är också nedvärdernade mot sin bror och verkar få göra vad hon vill. Dom anländer till huset och det börjar likna mer ett vuxendagis med allt festande. Mer vill jag inte berätta om ni skall se filmen.

 

                  

 

 

Jag har missat denna film men nu visar dom den på Netflix så jag passade på att se den. Hade inte hört talas om den förut så jag hade ingen uppfattning om filmen. Jag blev verkligen överraskad av både bra skådespel, manus, bild och ständigt aktuellt ämne. Jag fångades av filmen direkt och är inte helt främmande för handlingen som utspelas. En sån här film skulle visas för både föräldrar och skola, då kanske nån tänkte efter lite mer innan det uppstår mobbning och nedvärdering. Nu var det inte bara jämmer och elände utan mycket som var upplyftande eftersom man fick se en pojke växa på grund av andra stöttande vuxna. Jag blev helt enkelt berörd av filmen som hade en allvarlig underton.  

 

   

Här ser ni skådespelarna som hade dom bärande rollerna. Trots att alla var bra så var dessa två ett snäpp bättre. Till vänster ser vi  Sam Rockwell och till höger ser ni Liam James 

 

Filmen får av mig 4 solar i betyg av 5 möjliga

 

 

 

                    

 

 

Trailern

 

 

Ett av soundtracken med Edie Brickell & The Gaddabouts Go where the love Is 

 

 

Vår första 5:2 dag gick över förväntan så jag tror vi nu är mer mogen än förra gången. Inget kan stoppa oss nu. Ha en jättefin början på veckan och sköt om er. 

 

 


#Way #Nat #Jim #Liam  #Edie  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards