Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 juli 2015

Av Malin wiper - 5 juli 2015 16:00

George Harrison med låten Got my mind seth on you. Han dog 2001 och det känns fortfarande konstigt. Han var medlem i The Beatles men gjorde sen solokarriär. Han var dessutom låtskrivare och producent. Nu är det bara två från The Beatles kvar. Han invaldes i Rock and Roll Hall of Fame år 1988 som medlem av The Beatles. George har en son heter Dhani Harrison 

 

Här hör ni Dhani Harrison & Friends med låten Let It down. Dhani Harrison föddes 1978 och är en engelsk multiinstrument musiker, sångare och låtskrivare som är enda barnet till George Harrison och Olivia Harrison. Olivia föddes i Trinida Arias och är en mexikansk brittisk författare, filmproducent och änka efter George.  Han är både lik sin pappa och mamma utseendemässigt. Dhani har även en fin ton på rösten och jag gillar låten

 

George och Olivia 

 

   

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på George Harrison med sin son Dhani i knät 

 

 

Microphone pillow 

 

Vi kom inte ut nåt i dag heller för det är alldeles för varmt och vi är för hungriga redan men vi kämpar på och åt vår sallad hemma på balkongen men jag  glömde fota för det fungerar inte i hjärnkontoret när det är så varmt. Min man har pratat med både sin läkare och diabetessköterska om denna metod (5:2) eftersom den kanske inte passar för alla diabetiker. Dom har sagt att det inte är nån fara för honom utan mer bekymmer med övervikten. Han har aldrig haft nån insulinkänning och har typ 2 diabetes. Det är bra att rådfråga sin läkare eller/och diabetessköterska/skötare. Förra gången vi började på detta så mådde vi mycket bättre båda två och fick mer enérgi så vi vet hur det funkar för oss. Sen att bara få bort sötsuget är en stor vinst 

 

 

#George #Beatles #Dhani #Diabetes

Av Malin wiper - 5 juli 2015 11:45

  

Värmen fortsätter och vi sov för länge i morse också. Vi vaknar flera gånger på natten så man är ju helt slut på morgonen. Jag trodde jag nu skulle bli sommarperson för jag svettas inte lika mycket  men jag är mer höst och vintermänniska...  . Gränsen går vid 25 grader för mig och lite svag vind. Vi hade velat åka till min mamma i helgen men jag kan inte åka så långt än för ryggen. Nu har det gått mer än 1,5 månad och förra gången var jag nästan bra efter 1 månad. Vi får antagligen liggar över nånstans utefter vägen.

 

   

Här satt vi för ett tag sen på Malmborgs Lilla och min man njöt av deras goda Grennaglass och jag av några mörka chokladtryfflar. Nu disskuterade min man och jag om vår vikt som måste göras nåt åt. Vi har försökt hur många gånger som helst men nu måste vi på allvar ta tag i detta. Vi måste hålla oss till att dela en smörgås när vi går ut och fikar och även dra ner lite på fikat tills vi gått ner. Vi orkar inte med vikten längre för den hindrar så mycket och min har ju diabetes. Jag måste även få bort mitt sötsug och det är endast 5:2 dieten som hjälper för oss. Vi gick ner ca 5 kg på kort tid sist och nu gör vi ett sista försök. Jag är glad om jag får bort 20 kg för då är jag i alla fall nere på normalvikt. Min man måste gå ner mer, vi kommer att meddela dom vi känner att vill dom bjuda hem oss så måste vi vara konsekventa så det är en smörgås som gäller men vanlig mat kan vi äta fast lagomt mycket. Jag klarar inte av att slarva en enda gång eftersom jag har en tendens av sockerberoende. 

 

 

 


 

Vi har märkt att om vi är jättesugna och tar en kopp  te av sorten Kusmi Kashmir Tchai så stillar det suget i flera timmar. Tyvärr är det rätt dyrt så vi brukar köpa när dom har satt ner priset. Tet räcker länge för man behöver inte ta så mycket  

 

 

 

Nu börjar alltså vår viktresa på allvar och i dag har vi halvfasta så vi får bara äta 3 gånger i dag och då som mest 500 kcal för mig och 600 kcal för min man. Vi har ju köpt boken om 5:2 så nu är det dags att ta till sig den på allvar. Halvfastan gör man två gånger/vecka. Vi har bara fördelar av att bli oss själva igen för min mans blodsocker kommer att gå ner och jag får mindre tyngd på min dåliga rygg. Sen att inte förglömma man blir rörligare. Det är ju inte klokt att jag en gång i tiden tyckte jag var överviktig när jag vägde 63 kg...  . När vi flyttade till Vaggeryd för 15 år sedan så vägde jag 56 kg och min man 80 kg. När jag blev utbränd så började viktuppgången. Att jag nu berättar om att vi skall viktminska beror på att då får jag en extra press på mig.

 

 

Det kommer att bli svårt i dag men vi skall göra en sallad på tonfisk och massor av grönt och ta med oss ut på en närbelägen badstrand. På halvfastedagarna får vi dricka hur mycket kaffe och te vi vill men kaffet utan mjölk. Ha nu en skön sommardag och njut kära bloggläsare 


Nu slänger vi oss ut..... 

 

 

#Grenna #Chokladtryfflar #Malmborgs #Viktresa   

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards